A kulcsszó jelentése :
A kulcsszó egy adott tartalom esszenciája, kivonata. Segítségével rámutathatunk a tartalom lényegi mondanivalójára. Állhat egy, de akár több szóból is! Felhasználhatósága mindig attól függ, hogy milyen nézőpontból közelítünk a tartalom felé melyre mutat.
A kulcsszó használata felhasználóként:
Felhasználóként kétféle módon szoktuk használni a kulcsszavakat.
- Kereső szóként : az internet böngésző ablakába beírva használhatjuk arra, hogy általunk keresett kifejezéssel tartalmakat (szöveg, kép, videó, stb) találjunk a világhálón.
- Kulcsszóként : amikor tartalmakat hozunk létre és publikáljuk azt az interneten, azzal a céllal, hogy a felhasználók nagyobb számban találjanak az általunk közzétett információkra. Ez esetben a kulcsszót / kulcsszavakat a tartalom részévé tesszük különböző helyeken például a szövegben.
A kulcsszó a google keresőben:
Többféle internetes keresőprogram létezik, azonban a google piaci részesedése napjainkban a 90%-ot is meghaladja. Nem véletlen ez a szám, hiszen a google fő üzenete az, hogy ő az embereket követi.
Az emberek, vagyis a felhasználók pedig aktuális vágyaik kielégítésére vagy pedig problémáik megoldására keresnek lehetőleg azonnali megoldásokat az interneten.
A google egy keresőrobot, mely algoritmusa pontosan erre a célra lett kifejlesztve. Egyik legfontosabb alapköve ennek a gépezetnek a kulcsszó, amely rámutat a tartalom esszenciájára.
A google már emberi elmével lassan felfoghatatlan méretű adatbázissal rendelkezik a felhasználók által valaha is keresett kulcsszavakról és a tartalmakról, melyekre azok mutatnak.
A kulcsszavakon kívül más összetevők is befolyásolják a google algoritmus sikeres működését, melyek egy része nyilvános – másik részét a google megtartja magának – nyilván, hogy jól megérdemelt piaci előnyét fenntarthassa a továbbiakban is.
A kulcsszó a keresőoptimalizálásban:
A keresőoptimalizálás egy mai modern szakma, mely azzal foglalkozik – hogy a laikus tartalom készítőket (vállalkozók, bloggerek, vloggerek, stb. ) segítse abban, hogy elsősorban a felhasználók igényeihez igazítsa az általuk készített tartalmakat.
Ennek a munkának egyik eleme a kulcsszavak elhelyezése a tartalom különböző elemiben például a title, meta leírás stb… google algoritmus sajátosságainak figyelembevételével.
A kulcsszó egy stratégiai eszköz. Egy weboldal indulásakor felmérhetjük segítségével a piacot, a konkurenseinket, leendő vásárlóink szóhasználatát – konkrét érdeklődési körét. Ennek a munkafolyamatnak a neve a kulcsszókutatás.
A kulcsszó típusai a seo-ban:
A search engine optimization, rövidítve seo – magyarul – keresőoptimalizálás. A seo -ban az alábbi kulcsszavakkal találkozhatunk:
- Főoldali kulcsszavak
- Gyűjtő kulcsszavak
- Termék kulcsszavak
- Blog bejegyzés kulcsszavak
Mi a jelentősége az ilyen fajta kategorizálásnak?
A felhasználó által keresett tartalom gyorsabb megtalálása. Például, ha egy terméket keres a felhasználó, akkor adott termék ajánlatokra kíváncsi és nem akar blog bejegyzést olvasni a termék részletes történet ismertető oldalon.
A kulcsszó a google adwords – ben:
A google adwords a google azon hirdetési felülete, melyen beállíthatjuk, hogy mely kulcsszavakra történő felhasználói keresés során jelenjen meg egy találati listában a mi általunk közölt tartalom. A adwords még kulcsszavakat is ajánl számunkra a tartalmunkhoz.
A kulcsszó a közösségi médiában:
A közösségi média oldalain, mint például a facebook, a twitter, az instagram megjelenő tartalmakban ugyanúgy, mint a weboldalban használunk kulcsszavakat – szintén a keresési folyamat támogatása érdekében.
A kulcsszó a keresési statisztikában:
A google search console, régi nevén webmester eszközök egy olyan eszköz a seo szakember szemében – mint pilótának a repülőgép műszerfala. Itt található többek között a keresési statisztikák menüpont – melyben megtekintheted, hogy milyen kulcsszavakra jelenített meg a google kereső. Láthatod azt is, hogy hányan kattintottak a weboldaladra – ott melyik aloldalra és ezt is megtudhatod, hogy hányadik helyen hozott a találati listában.