A honlap témája

A honlap témája

A honlap témája az egyik legfontosabb stratégiai kérdés!

A látogató azonnal elhagyja a weboldalad, ha nem egyértelmű számára az oldal tartalma és elbizonytalanodik, hogy jó helyen van e.

Mikor bizonytalanodik el a látogató, hogy jó helyre érkezett ?

Vállalkozóként sokszor a több lábon állást választjuk, hogy ezzel is stabilabbnak érezzük helyzetünket és az üzleti kilengések ne sodorjanak a csőd szélére bennünket.

Ez rendben is van üzletileg, de ez az online megjelenés halála!

Amikor egy pitypalattykft.hu domain név mögé felépített weboldalba belezsúfoljuk például fő tevékenységként az ingatlan forgalmazást – mellette az asszony virágboltját és a gyerek weboldal fejlesztését is egy füst alatt.

Szerinted, amikor a látogató weboldalt szeretne készíttetni és a főoldalra érkezve eladó , kiadó ingatlanokat talál – akkor mit fog tenni ? Persze azonnal visszatér a keresőbe és a következőre kattint a találati listában – és már el is veszett a számodra!

Mi a baj azzal, ha a látogató vissza kattint a keresőbe?

Sokszor el fogom még mondani valószínűleg, hogy a google az embereket követi.

Vagyis, amikor a látogató pár másodpercen belül visszatér a találati listába a weboldaladról – és ez egy tendenciává válik – akkor a google ezt érzékeli és ami rosszabb, nem jó irányban értékeli.

Világos számára, hogy a weboldalad nem a keresett témához kapcsolódó tartalmat mutat a látogató számára – így akármilyen jó a szolgáltatásod, az áraid, a terméked stb … a google azzal fog jutalmazni, hogy a találati listában hátrasorol vagy meg sem jelenít.

Mi akkor a megoldás? Milyen legyen a honlap témája?

Legfontosabb ilyen esetben szétválasztani a tevékenységeket amennyire csak lehet.

Maximum az a honlap téma mehet egy domain név alatt futó weboldalra, mely téma releváns a másikkal, azaz témába vágó – de ez sem mindig igaz!

Legjobb megoldás a külön – külön weboldal létrehozása ezeknek a témáknak. Leszűkítve a tevékenység vagy szolgáltatás körét, amennyire csak lehet.

Mai világunkban nem szabad egy weboldallal versenybe szállni. Sokan egy témára is több weboldalt használnak, mer keresőoptimalizálás szempontjából sok előnnyel járhat.

Az így, téma szerint szétválasztott honlapok aztán linkekkel hivatkozhatnak egymásra – mellyel összekapcsolhatóak és ezek is erősítik seo szempontból egymást. Amennyiben együtt maradnak, akkor viszont az rendkívül romboló a találati és megjelenési statisztikákra nézve.

A honlap témája tehát legyen egyértelmű!

A fentiekben említett példa esetében tehát válasszunk először is egy témába vágó domain nevet. ( Ez fontos, előnnyel jár, de megoldható nélküle a régi domain néven is a további munka) például : ingatlanbazar.hu

A weboldal betöltésekor megjelenő képernyő részen fontos, hogy egyértelműen látszódjon, hogy itt eladó – ingatlanok elérhetőek – vagyis mi a honlap témája!

Ilyen tevékenység esetében a releváns szolgáltatás, ami megjelenhet a honlapon például a kiadó ingatlan lehet, de már az ingatlan generál kivitelezés vagy egy ingatlan takarítás nem a honlap témájához tartozó tartalom lenne – ezek nem ajánlottak!

Kinek is kell a keresőoptimalizálás?

Van egy weboldalad és szeretnél jobb helyezést elérni a google találati listájában, hogy ezáltal több bevételre tegyél szert ?

  • ezért ingyenes és jól használható információkra van szükséged a keresőoptimalizálásról?

  • Hallottad, hogy keresőoptimalizálás segítségével sokszorosára növelheted vállalkozásod bevételét, de igazából nincs időd – energiád a keresőoptimalizálással foglalkozni, ezért megbíznál vele egy profi SEO szakembert – aki segít abban is , hogy az általa elvégzett feladatokra ráláss?

  • Szeretnéd megtanulni ezt a szakmát és profi , jól összeszedett tananyagot keresel, aminek elsajátításához, hajlandó vagy időt és pénzt áldozni? Olyan életet szeretnél élni, amely nem függ a hagyományos szakmák megkötéseivel ? Szeretnél zömében otthonról dolgozni, vagy bárhonnan – ahol egy laptop és internet kapcsolat rendelkezésedre áll, Szeretnél európai szintű és abban is kimagasló jövedelmet ? Iratkozz fel hírlevelünkre, ha szeretnél értesítéseket kapni az induló képzésekről ! (link)

Első feladatod tisztázni a fejedben a következő dolgokat: A keresőoptimalizálást sokan szentgrálnak hiszik , vannak akik pedig egész mást gondolnak róla – mint ami valójában!

A keresőoptimalizálás mindenkinek hoz látogatókat, ezáltal bevételt ?

Sajnos ez nem ilyen egyértelmű! A számodra ez akkor lesz igaz, amennyiben az általad nyújtott termékre vagy szolgáltatásra valóban szüksége van az embereknek. Honnan fogod ezt megtudni? Amennyiben nem kezdő vállalkozó vagy, és folyamatosan folyik az értékesítés eredményesen a cégednél (és persze nincsenek jelentős mértékű reklamációk) akkor a keresőoptimalizálás egy valóban jó eszköz lehet számodra, hogy növeld a weboldalad látogatottságát – és ezáltal a bevételed nagyságrendekkel növekedjen.

Amennyiben kezdő vállalkozó vagy és mos indítanál új terméket vagy szolgáltatást, muszáj piakutatást végezned, ha nem akarsz nagyot bukni mind ráfordított időben és pénzben.(Kivételt képez például az innovációs terület, azonban itt is kellő tőkére van szükség a köztudatba való bevezetésre !!!)

Sokan még nem kezdő vállalkozóként és elkövetik azt a hibát, hogy egy termék vagy szolgáltatás köré építik a vállalkozásukat és a piaci változásokat nem figyelik. Csak újabb és újabb értékesítési csatornák kipróbálásával kísérleteznek. Hogyan deríthetem ki, hogy az én termékem , szolgáltatásom piacképes e?

A SEO eszköztárának alap eszköze a kulcsszókutatás. (link beszúrása )Ennek az eszköznek a segítségével és kis gyakorlattal kezdőként te is meggyőződhetsz róla, csak egy googe fiókra van szükséged és máris alapszinten a google kulcsszótervező kis program segítségével láthatod, hogy leendő vevőid keresik e az általad kínáltakat.

Ha profira bíznád ezt a munkát akkor is jó helyen vagy a SeoProfesszor.Hu oldal tulajdonosaként Szilágyi Balázs Honlapra Fel akadémiáján tanult profi SEO, keresőoptimalizálási szakember vagyok, jelenleg párommal dolgozom, de kb 30 már végzett és még tanuló munkatárssal megosztjuk egymással szakmai tapasztalataikat így ezen a piacon páratlan piaci előnyhöz juthatsz általunk.

FIGYELEM : szükséges az érzelmi kötődésedet a vállalkozásod, terméked, szolgáltatásod iránt félretenni a SEO kulcsszótervező használatakor – és nem ezen a szemüvegen keresztül nézni a látottakat, ugyanis ez zsákutcába vihet bennünket. Vagyis ez a legnehezebb feladatok egyike, azért mert nem biztos, hogy szembe tudsz nézni azzal a ténnyel, hogy az embereknek nincs szüksége az általad kínáltakra vagy csak kis számban keresik azt – melyre nem érdemes egy vállalkozást fenntartani! SEO szakemberként is nagy felelősséggel jár ennek a ténynek a feltárása és megvitatása a megrendelővel.

Mi lesz az eredménye, ha a keresőoptimalizálást tovább folytatod egy kulcsszótervezővel végzett vizsgálatban nem piacképesnek ítélt termék vagy szolgáltatás esetén ?

A válasz nagyon egyszerű: Lehet bulváros marketing szövegekkel látogatók sokaságát vonzania weboldalra, de a konverzió elhanyagolható marad – vagyis tényleges vásárlás, feliratkozás,kedvelés nagy száma elmarad.

Jelentős tévedés még, hogy összekeverik a keresőoptimalizálást a google adwords fizetett hirdetéseivel. A hirdetések kezelése, menedzselése nem keresőoptimalizálás! A google adwords hirdetései ugyan a találati lista elején jelennek meg (megjelentetve, hogy hirdetésről van szó) kantintásokért fizetendő nem kevés pénzért, de tudnunk kell – hogy a a hirdetések alatt található úgynevezett organikus találatokra a kattintási arány jelentősen nagyobb, 80-85 % is eléri vagy meghaladja. Amikor gyorsan akarunk vevőket szerezni és van rá jelenős marketing költségünk is akkor lehet az adwords egy gyors megoldás, de hosszútávú stabil bevétel keresőoptimalizálással lassabb folyamataival érhetünk csak el.

Az alábbi és a seomesterek.hu oldalon havi, heti rendszerességgel adunk tippeket, tanácsokat seo eszközök és folyamatok alkalmazásával kapcsolatban, melyek teljesen ingyen érhetők el oldalunkon. Szeretnénk ezzel hozzájárulni a kezdeti sikereidhez ezért osztjuk meg veled időről időre a keresőoptimalizálással kapcsolatos legújabb trendeket. Az is célunk, hogy legyen fogalmad ennek a munkának a folyamatairól – amennyiben partnerként választasz SEO szakemberként – tudd, hogy milyen volumenű és mennyire összetett folyamatokat adsz profi kézbe.

Kitűzés a Pinteresten