A seo alapok lerakását a weboldalon belül kell kezdenünk. 3 fontos elem segítségével biztos alapokat építhetünk. Ezek a:

  1. Title
  2. Meta leírás
  3. H1 tag

Title

A title jelenése cím. Az aloldal címét jelöli, mely alig észrevehető módon nyilvánul meg számunkra.

Mikor megnyitunk egy oldalt a böngészőben, kis mappa-kartoték szerű fülben kezdődik a lap fent az url felett. Mikor több oldalt is megnyitunk, akkor ezek a fülek találhatóak legfelül egymás mellett és ezek közötti átkattintással lépkedhetünk a megnyitott oldalak között.

Amikor az egeret a kis fül fölé navigáljuk, egy felbukkanó szövegdobozban megjelenik egy szöveg. Ez a title.

Ha nem mi állítottuk be, akkor is megjelenik itt valamilyen tartalom – melyet a google generál a honlapod tartalmából.

Miért fontos elem a title?

  1. Mert a google keresőrobot számára ez az aloldal címe és röviden rámutat a tartalomra, mely az oldaladon megtalálható.
  2. Mert a google találati listájában minden sorban legfelül a kékkel, vastagon kiemelt rész a title. Vagyis a böngésző felhasználó ezzel találkozik először a lista átfésülésekor.

Egyszóval, ha szeretnénk hatással lenni – hogy mit olvasson az információt kereső felhasználó elsőként a találati listában – akkor igencsak nagy figyelmet kell fordítsunk erre a látszólag aprócska megjelenésű elemre.

Fontos megemlíteni, hogy alap seo beállítás, hogy a title – nek tartalmaznia kell a kulcsszót. Lehetőleg ragozatlan alakban.

Meta leírás:

A meta leírás a második legfontosabb elem az oldalon. Szépséghibája az, hogy nem is jelenik meg az weboldalban a látogató számára, ezért sokan nem is tudnak létezéséről.

Miért fontos elem a meta leírás?

  1. Mert a google kereső számára ez írja le röviden az oldal tartalmát.
  2. Mert a google találati listában az előbb megtanult title alatt található, általában egy- két mondatos kivonata az aloldalnak.

A meta leírás a title – lel együtt tehát nemcsak a google-nek ad információt az oldal tartalmáról, hanem azt a célt is szolgálni hivatott, hogy a kereső felhasználót kattintásra ösztönözze.

Ezért itt már bulvárosabb szöveg használata javasolt, de azért ne essünk túlzásokba. Fontos seo alapszabály, hogy a meta leírás jó ha tartalmazza a kulcsszót. Itt már ragozott alakban használjuk – értelmes szöveg környezetet létrehozva a felhasználó számára.

Hogyan ellenőrizhetjük, hogy az oldalunkon van e title és meta leírás beállítva?

A title és a meta leírás a forráskódban ellenőrizhető a leggyorsabban. Ne ijedj meg, nem ördögtől való dologról van szó.

  1. Nyisd meg a megvizsgálni kívánt oldaladat.
  2. Nyomj egy ( Ctrl + U ) billentyű kombinációt , vagy jobb klikk majd oldal forrásának vizsgálata. (Ezzel láthatóvá válik egy új lapon a forráskódja az adott aloldalnak)
  3. Nyomj egy ( Ctrl + F ) billentyű kombinációt. (Ezzel kis kereső szövegdoboz nyílik meg felül )
  4. Írd be a szövegdobozba “title” és figyeld meg a találatokat, melyek között léptethetsz
  5. Írd be a szövegdobozba “meta “ és keress olyat, hogy – < meta name=”description” content=” ITT TALÁLOD A META LEÍRÁSODAT”>
  6. Könnyen előfordulhat, hogy nincs egyik sem beállítva, ilyenkor megtanulhatod ezt hogyan kell vagy fordulj egy seo szakemberhez segítségért.

A tile és meta leírások beállításának lehetősége weblapmotor specifikus. Vannak melyek támogatják ezt és vannak melyek nem. Az egyedi fejlesztésű oldalak esetben fontos a programozóval – fejlesztővel végeztessük el ezek beállítását vagy készíttessünk erre szolgáló kezelő felületet.

Az általam kedvelt wordpress honlapmotor sablonjai sem minden esetben teszik lehetővé a title és a meta leírás beállítását ezért erre nagy segítség a yoast seo bővítménye, mely megoldja ezen seo alapok lerakását.

H1 tag

A h1 tag a title és a meta leírás mellett szintén egy html elem, mely az adott aloldalon az a megjelenített cím, mely nagyobb betűmérettel esetleg vastagított betűkiemeléssel (sablonfüggő) a látogatónak szóló szöveg. Ugyan a google kereső is figyeli a h1 tag – ek használatával megadott szöveget – ez mégis elsősorban a látogatónak szól!

Az oldal címsoraként melegen ajánlott, hogy tartalmazza a kulcsszót, főként ragozatlan alakban. A forráskódban a fentebb bemutatott módon így kereshetünk rá: (ctrl+u) forráskód megnyitása , majd (ctrl+f) keresődoboz megnyitása – ide írjuk be azt, hogy h1 – ezután 2 db h1 es tag között találjuk meg az oldalunk címsorát.

Leggyakoribb hiba, ami seo szempontból felmerül a h1 tag kapcsán:

  1. Nincs címsor megadva egyáltalán, csak nagyobb betűmérettel és esetleg kiemeléssel megadott szöveget gondol a megalkotó oldalcímnek – melyet a keresőrobot csak a tartalom egyéb részeként fog azonosítani.
  2. Több címsor lesz egyszerre beállítva – ez olyankor fordul elő, amikor a weboldal összerakásakor nagyobb betűméretnek gondoljuk csupán a h1 besorolást egy szöveghez rendelve.

  • https://www.linkedin.com/company/30627264/admin/
  • https://www.facebook.com/Seoprofesszorhu-107077670720551/?modal=admin_todo_tour
  • https://hu.pinterest.com/seoprofesszor/