Konkurencia elemzés és a funnel hacking

konkurencia-elemzes-es-a-funnel-hacking

 

A konkurens piaci szereplő ugyanazt vagy hasonló terméket – szolgáltatást kínálja. A piacotok és vevőkörötök egy és ugyanaz, ezért a konkurencia elemzés melegen ajánlott, ha a közös piacon szeretnéd megtalálni a helyed.

Jó lenne tudni a versenytársad – konkurensed pontosan mit kínál és mindezt hogyan teszi.

Azt is fontos kideríteni, hogy milyen eredménnyel teszi azt amit tesz és a vevői elégedettek e? Milyen véleménnyel vannak róla?

Mikor érdemes konkurencia elemzést végezni?

  1. Vállalkozás indításakor
  2. Új termék, szolgáltatás a piacra dobásakor
  3. Meglévő vállalkozásban új stratégia bevezetésekor
  4. Jelentős látogató és forgalom csökkenés esetén – mely fennáll már 2-3 hónapja.

Miket érdemes megvizsgálni a konkurencia elemzés során?

  1. A konkurens piaci lehetőségeit
  2. Piaci részesedésüket
  3. Cég struktúra, törzstőke, éves nyereség
  4. Cég erősségei – gyengeségei
  5. Miben veszélyes ránk nézve a tevékenysége?
  6. Milyen értékesítési stratégiát, folyamatokat (sales fannel) alkalmaz?

Funnel Hacking  a konkurencia elemzés során?

A funnel hacking magyarul tölcsér hackelést jelent. A piacodon lévő cégek ügyfélszerző és értékesítési stratégiáit térképezed fel a tevékenység során.

A funnel hacking során feltérképezett dolgokat ki kell elemezned és ami láthatóan jól működik – azt felhasználod a saját vállalkozásod folyamataiba integrálva, a jobb eredmény elérés céljából.

Nem másolásról van szó, ezt nem ajánlom!

Csupán arról van szó, hogy működő folyamatokat tanulmányozva alakítod ki a te saját folyamataidat a marketing területén.

Miért van erre szükség? 

Így nem kell feltalálnod a “spanyol viaszt”.

Csak megvizsgálod a konkurensed folyamatait és stratégiáit és beintegrálva a jól működőkhöz hasonlókat alkalmazol.

A látogató – vásárló is megszokott az üzleti területeden bizonyos folyamatokat és, ha ezekbe beleillik a tiéd, akkor nem lesz nagy dilemmában amikor döntési helyzetbe hozod – hiszen már ismeri, megszokta ezeket.

Mi a legnagyobb hiba kezdő vállalkozásoknál? 

Az új ötlet alkalmazása!

Mind a vállalkozás tárgya, mind az ügyfélszerzési stratégia területén.

Ennek gyors kudarc szokott lenni a  végeredménye általában.

Az időzítéssel van a baj. Ilyen “kísérletezést” olyan esetekben tegyél csak meg, ha már vannak jól működőpénzt termelő folyamataid és van tőke tartalékod, hogy túléld azt az időszakot – míg a köztudatba bevezeted ezeket és megszokottá vállnak.

Mi az előnye a konkurencia elemzésnek és a funnel hackingnek a számomra?

Összefoglalva rengeteg időt és pénzt takarít meg a számunkra.

Vállalkozásod indulása turbó fokozatban fog elindulni.

Meglévő vállalkozásod rohamléptékben fog irányt váltani és növekedésnek indulni.

Online Marketing kivitelezőként veled együttműködve rakhatjuk össze a te gyújtórakétádat  is, hogy biztos alapokra téve céged marketing folyamatait – garantált legyen a hosszan tartó biztos siker.

SEO Eszközök

seo-eszközök

Első a Seo eszközök között , ha lehet ilyet mondani te magad vagy!

Nem véletlenül kerültél az első helyre a seo eszközök között, hiszen nem győzöm hangsúlyozni – a seo nem pusztán technikai kérdés!

Kis logika és józan paraszti ész, amivel a weboldalad stratégia megalkotható

  • Mit a célod a weboldallal? (pl találati listában előrébb kerülni vagy piacvezetővé válni a szakterületeden)
  • Milyen folyamatokat kell megalkotni ehhez (pl a seo alapok összerakását követően külső linkeket szerzünk vagy saját honlap rendszert építünk ki esetleg vendég blogolunk)

Második a Seo eszközök között az adwords kulcsszótervező

A kulcsszótervező google termék és alapból ingyen elérhető, bár használata során pontos értékeket csak akkor láthatsz – ha fizetett kampányt futtatsz.

Ez azért van, mert ez valójában a google fizetős hirdetési rendszerének része, azonban napi kb 100 forint összegű kampányért (havi 3000 forint) láthatod a pontos értékeket.

Harmadik a Seo eszközök között a keywordTool.io és a ÜberSuggest.io

Szintén kulcsszókutatásban van jelentőségük, bár pontos értéket ezekkel sem lehet belőni, csak fizetett fiókkal. A keresett kulcsszó mögé kilistázza ábc sorrendben a releváns kulcsszavakat – melyek ki is exportálhatóak.

Mindenképp ellenőrizni kell a találatokat az adwords kulsszótervezővel is, hogy lássuk van e tényleg érdemi keresés a megadott kulcsszavakra.

Ezen eszközök segítségével tovább bonthatjuk – finomíthatjuk a kulcsszó struktúránkat.

Negyedik a Seo eszközök között, ha wordpress tartalomkezelőt használsz a yoast plugin.

A yoast plugin egy szintén javarészt ingyen elérhető eszközünk, mely egy bővítménye a wordpress rendszernek. Segítségével a seo alapbeállításainál tanult elemeket (title , meta leírás) tudjuk beállítani bármilyen telepített wordpress sablon esetén.

A yoast seo plugin még abban is zseniális, hogy seo szempontok szerint figyeli a tartalom – szöveg megalkotását és kiabál, ha valamit nem kedvére valóan teszünk.

Így akár kezdő szövegíróként is hamar szerezhetünk rutint a segítségével.

Ötödik a Seo eszözök között a google search console

A search console vagy régebbi nevén webmester eszközök segít nekünk nyomon követni, hogy a felügyelt weboldal hogyan teljesít.

Első lépésként össze kell kapcsolnunk a weboldallal, majd igazolnunk kell a tulajdon jogunkat – ez biztosítja, hogy illetéktelenek ne láthassák a weboldalunk keresési adatait

Rendkívül széles a megjeleníthető adatforma, melyet összegyűjt – de legfontosabbak a látogatók száma és az átkattintási arány.

Hatodik a Seo eszözök között a google analytics.

Az analytics szintén egy kontroll eszköz, melyet össze kell kapcsolni a weboldallal egy követő kód segítségével.

Seo szakemberként ritkábban használjuk, azonban jól jöhet bizonyos esetekben.

Sokszor például, ha alul teljesít egy oldalunk gyakran szezonális oka lehet. Az analytis kiváló eszköz az előző időszakban mért adatokkal való összehasonlításra akár éves visszatekintésben akár csak heti vizsgálatban.

Hetedik a Seo eszközök között a google trends.

A trends-et használhatjuk ugyan kulcsszókutatásra is, azonban jelentősége nem ebben mutatkozik meg.

Használatával a témánkban releváns – témához tartozó – aktuális kulcsszó ötleteket ad számunkra, mellyel akkor érdemes foglalkoznunk, ha képesek vagyunk gyorsan reagálni ezen információra aktuális tartalom gyártással és publikációval.

A Pinterest használata

A-pinterest-hasznalata

Mi a pinterest és miért javaslom a használatát?

A pinterest használata kulcsfontosságú lehet a számodra is, ha szeretnél kis energia befektetéssel stabil látogató mennyiséget – passzívan – vonzani a weboldaladra, és mindezt ingyen.

A pinterest egy képmegosztó közösségi média felület, olyan minta a facebook, youtube, instagram, stb.

A pinterest azonban speciálisan csak képek megosztására használható (elvileg videók megosztására is alkalmas,  de nem használják)

Két angol kifejezésből létrehozott mozaikszó:

  • pin = kitűz (pl:képek) és az
  • interest = érdeklődés

Hírfolyam helyett képfolyamot kapunk a  pinterest használata során – azonban óriási előny a többi közösségi portállal szemben, hogy – nem kell ismerősöd legyen , hogy lásd mások képeit a képfolyamban!

A „vegyes képfolyam” mellett a  másik nézeta saját profilodban van, itt táblákat hozhatsz létre melyre:

  • feltölthetsz saját képet
  • feltölthetsz képet weboldal link segítségével (ez a legnagyobb értéke, hiszen látogatókat generálhatsz általa a weboldaladra)
  • elmentheted bárkinek a képét, bármelyik tábládba

Kik és hogyan használják a pinterest-et?

Bár még nem ismerik elegen a pinterestet és a benne szunnyadó keresőoptimalizálási potenciált de szerencsére van elég Magyar felhasználó – és megdöbbentő, de zömében nők használják.

Tévhit, hogy szép képek – fotók kellenek a pinterestre. Valójában nem ettől zseniális a használata  !!!!

Azért menti el a képet a felhasználó, hogy legközelebb rátaláljon a képpel kapcsolatos tartalomra, amely érdekes a számára.

Gyakorlatilag képes könyvjelzőnek használják, melyeket saját fiókjukban egyedi szempontjaik szerint rendezhetnek – kategorizálhatnak – táblákba.

Tehát a fotóknak, képeknek egyáltalán nem kell szépnek lenniük, azonban nagyon fontos, hogy beszédes legyen.  Egyfajta memória fogasként működjön, és ösztönözzön a kattintásra!

Hogy kell csinálni, hogy minél többen kattintsanak?

A google – hoz hasonlóan a nem nyilvános a pinterest algoritmus működése sem.   Csak a működő dolgok tapasztalata, amire támaszkodhatunk.

Mik azok a módszerek, melyekkel a pinteres kitesz egy képet a látogató elé?

  • elég megfelelő tartalom feltöltése – ezzel kint vagy az idővonalon – képfolyamban.
  • a keresőbe beírt kifejezésekre is felkínál képeket a pinterest.
  • ha jó vagy a keresőben, akkor megjeleníti a pineded a képfolyamban.

Ingyenesen hozhatsz létre fiókot – csak arra kell figyelned, hogy üzleti fiókkal máshogyan kell regisztrálni, mint magánnal – a regisztrációs ablak alján találod az üzleti fiók gombot.

Arra figyelj itt is, hogy weboldalanként külön – külön fiókod legyen, ha minden statisztikát látni szeretnél és a relevancia miatt sem jó, ha keversz különböző témákat.

Összekapcsolható a pinterest fiók a weblapoddal, egy követő kód, a forráskódba való beillesztésével. Amennyiben wordpress tartalomkezelő rendszert használsz úgy ezt fejlesztő nélkül te magad is megteheted pár kattintással.

A pinterest használatának nagy előnye még, hogy bárkinek a profilját is látogatod meg – láthatod, a havi pin megtekintések számadatit, melyből te is láthatod, hogy milyen témájú képeket kedvelnek a felhasználók.

Egy kezdő pár hete fiók, ha tartalommal megtöltöd több tízezres megtekintést is elérhet, függetlenül a követők számától!

Összefoglalva: Használj képeket, és használd ki te is a pinterest keresőoptimalizálási lehetőségeit!

SEO Alapok – Title – Meta leírás – H1-tag

seo-alapok-title-meta-leiras

A seo alapok lerakását a weboldalon belül kell kezdenünk. 3 fontos elem segítségével biztos alapokat építhetünk. Ezek a:

  1. Title
  2. Meta leírás
  3. H1 tag

Title

A title jelenése cím. Az aloldal címét jelöli, mely alig észrevehető módon nyilvánul meg számunkra.

Mikor megnyitunk egy oldalt a böngészőben, kis mappa-kartoték szerű fülben kezdődik a lap fent az url felett. Mikor több oldalt is megnyitunk, akkor ezek a fülek találhatóak legfelül egymás mellett és ezek közötti átkattintással lépkedhetünk a megnyitott oldalak között.

Amikor az egeret a kis fül fölé navigáljuk, egy felbukkanó szövegdobozban megjelenik egy szöveg. Ez a title.

Ha nem mi állítottuk be, akkor is megjelenik itt valamilyen tartalom – melyet a google generál a honlapod tartalmából.

Miért fontos elem a title?

  1. Mert a google keresőrobot számára ez az aloldal címe és röviden rámutat a tartalomra, mely az oldaladon megtalálható.
  2. Mert a google találati listájában minden sorban legfelül a kékkel, vastagon kiemelt rész a title. Vagyis a böngésző felhasználó ezzel találkozik először a lista átfésülésekor.

Egyszóval, ha szeretnénk hatással lenni – hogy mit olvasson az információt kereső felhasználó elsőként a találati listában – akkor igencsak nagy figyelmet kell fordítsunk erre a látszólag aprócska megjelenésű elemre.

Fontos megemlíteni, hogy alap seo beállítás, hogy a title – nek tartalmaznia kell a kulcsszót. Lehetőleg ragozatlan alakban.

Meta leírás:

A meta leírás a második legfontosabb elem az oldalon. Szépséghibája az, hogy nem is jelenik meg az weboldalban a látogató számára, ezért sokan nem is tudnak létezéséről.

Miért fontos elem a meta leírás?

  1. Mert a google kereső számára ez írja le röviden az oldal tartalmát.
  2. Mert a google találati listában az előbb megtanult title alatt található, általában egy- két mondatos kivonata az aloldalnak.

A meta leírás a title – lel együtt tehát nemcsak a google-nek ad információt az oldal tartalmáról, hanem azt a célt is szolgálni hivatott, hogy a kereső felhasználót kattintásra ösztönözze.

Ezért itt már bulvárosabb szöveg használata javasolt, de azért ne essünk túlzásokba. Fontos seo alapszabály, hogy a meta leírás jó ha tartalmazza a kulcsszót. Itt már ragozott alakban használjuk – értelmes szöveg környezetet létrehozva a felhasználó számára.

Hogyan ellenőrizhetjük, hogy az oldalunkon van e title és meta leírás beállítva?

A title és a meta leírás a forráskódban ellenőrizhető a leggyorsabban. Ne ijedj meg, nem ördögtől való dologról van szó.

  1. Nyisd meg a megvizsgálni kívánt oldaladat.
  2. Nyomj egy ( Ctrl + U ) billentyű kombinációt , vagy jobb klikk majd oldal forrásának vizsgálata. (Ezzel láthatóvá válik egy új lapon a forráskódja az adott aloldalnak)
  3. Nyomj egy ( Ctrl + F ) billentyű kombinációt. (Ezzel kis kereső szövegdoboz nyílik meg felül )
  4. Írd be a szövegdobozba “title” és figyeld meg a találatokat, melyek között léptethetsz
  5. Írd be a szövegdobozba “meta “ és keress olyat, hogy – < meta name=”description” content=” ITT TALÁLOD A META LEÍRÁSODAT”>
  6. Könnyen előfordulhat, hogy nincs egyik sem beállítva, ilyenkor megtanulhatod ezt hogyan kell vagy fordulj egy seo szakemberhez segítségért.

A tile és meta leírások beállításának lehetősége weblapmotor specifikus. Vannak melyek támogatják ezt és vannak melyek nem. Az egyedi fejlesztésű oldalak esetben fontos a programozóval – fejlesztővel végeztessük el ezek beállítását vagy készíttessünk erre szolgáló kezelő felületet.

Az általam kedvelt wordpress honlapmotor sablonjai sem minden esetben teszik lehetővé a title és a meta leírás beállítását ezért erre nagy segítség a yoast seo bővítménye, mely megoldja ezen seo alapok lerakását.

H1 tag

A h1 tag a title és a meta leírás mellett szintén egy html elem, mely az adott aloldalon az a megjelenített cím, mely nagyobb betűmérettel esetleg vastagított betűkiemeléssel (sablonfüggő) a látogatónak szóló szöveg. Ugyan a google kereső is figyeli a h1 tag – ek használatával megadott szöveget – ez mégis elsősorban a látogatónak szól!

Az oldal címsoraként melegen ajánlott, hogy tartalmazza a kulcsszót, főként ragozatlan alakban. A forráskódban a fentebb bemutatott módon így kereshetünk rá: (ctrl+u) forráskód megnyitása , majd (ctrl+f) keresődoboz megnyitása – ide írjuk be azt, hogy h1 – ezután 2 db h1 es tag között találjuk meg az oldalunk címsorát.

Leggyakoribb hiba, ami seo szempontból felmerül a h1 tag kapcsán:

  1. Nincs címsor megadva egyáltalán, csak nagyobb betűmérettel és esetleg kiemeléssel megadott szöveget gondol a megalkotó oldalcímnek – melyet a keresőrobot csak a tartalom egyéb részeként fog azonosítani.
  2. Több címsor lesz egyszerre beállítva – ez olyankor fordul elő, amikor a weboldal összerakásakor nagyobb betűméretnek gondoljuk csupán a h1 besorolást egy szöveghez rendelve.

A honlap témája

A honlap témája

A honlap témája az egyik legfontosabb stratégiai kérdés!

A látogató azonnal elhagyja a weboldalad, ha nem egyértelmű számára az oldal tartalma és elbizonytalanodik, hogy jó helyen van e.

Mikor bizonytalanodik el a látogató, hogy jó helyre érkezett ?

Vállalkozóként sokszor a több lábon állást választjuk, hogy ezzel is stabilabbnak érezzük helyzetünket és az üzleti kilengések ne sodorjanak a csőd szélére bennünket.

Ez rendben is van üzletileg, de ez az online megjelenés halála!

Amikor egy pitypalattykft.hu domain név mögé felépített weboldalba belezsúfoljuk például fő tevékenységként az ingatlan forgalmazást – mellette az asszony virágboltját és a gyerek weboldal fejlesztését is egy füst alatt.

Szerinted, amikor a látogató weboldalt szeretne készíttetni és a főoldalra érkezve eladó , kiadó ingatlanokat talál – akkor mit fog tenni ? Persze azonnal visszatér a keresőbe és a következőre kattint a találati listában – és már el is veszett a számodra!

Mi a baj azzal, ha a látogató vissza kattint a keresőbe?

Sokszor el fogom még mondani valószínűleg, hogy a google az embereket követi.

Vagyis, amikor a látogató pár másodpercen belül visszatér a találati listába a weboldaladról – és ez egy tendenciává válik – akkor a google ezt érzékeli és ami rosszabb, nem jó irányban értékeli.

Világos számára, hogy a weboldalad nem a keresett témához kapcsolódó tartalmat mutat a látogató számára – így akármilyen jó a szolgáltatásod, az áraid, a terméked stb … a google azzal fog jutalmazni, hogy a találati listában hátrasorol vagy meg sem jelenít.

Mi akkor a megoldás? Milyen legyen a honlap témája?

Legfontosabb ilyen esetben szétválasztani a tevékenységeket amennyire csak lehet.

Maximum az a honlap téma mehet egy domain név alatt futó weboldalra, mely téma releváns a másikkal, azaz témába vágó – de ez sem mindig igaz!

Legjobb megoldás a külön – külön weboldal létrehozása ezeknek a témáknak. Leszűkítve a tevékenység vagy szolgáltatás körét, amennyire csak lehet.

Mai világunkban nem szabad egy weboldallal versenybe szállni. Sokan egy témára is több weboldalt használnak, mer keresőoptimalizálás szempontjából sok előnnyel járhat.

Az így, téma szerint szétválasztott honlapok aztán linkekkel hivatkozhatnak egymásra – mellyel összekapcsolhatóak és ezek is erősítik seo szempontból egymást. Amennyiben együtt maradnak, akkor viszont az rendkívül romboló a találati és megjelenési statisztikákra nézve.

A honlap témája tehát legyen egyértelmű!

A fentiekben említett példa esetében tehát válasszunk először is egy témába vágó domain nevet. ( Ez fontos, előnnyel jár, de megoldható nélküle a régi domain néven is a további munka) például : ingatlanbazar.hu

A weboldal betöltésekor megjelenő képernyő részen fontos, hogy egyértelműen látszódjon, hogy itt eladó – ingatlanok elérhetőek – vagyis mi a honlap témája!

Ilyen tevékenység esetében a releváns szolgáltatás, ami megjelenhet a honlapon például a kiadó ingatlan lehet, de már az ingatlan generál kivitelezés vagy egy ingatlan takarítás nem a honlap témájához tartozó tartalom lenne – ezek nem ajánlottak!

WordPress sablonok

ingyenes-wordpres-sablonok

A wordpress sablonok, a wordpress rendszerű weboldal motor moduljai. A wordpress sablonok segítségével pár kattintással kialakíthatjuk és akár teljesen át is szabhatjuk weboldalunk megjelenését – arculát.

Milyen wordperess sablonokat ismerünk?

Ingyenes wordpress sablonok

Az ingyenes wordpress sablonok választása kezdők számára a legideálisabb, mivel nincs tökéletes sablon. Azaz ránézésre sajnos a sablon bemutató anyagából nem fogjuk tudni kideríteni, hogy minden célunkra használható e – sokszor csak a használat során derül ki. Ilyenkor sablont kell cserélnünk!

Ahhoz, hogy egy ingyenes sablon kompromisszumok és lemondások nélkül tudja megvalósítani minden weboldal ötletünketbele kell tudjunk nyúlni a programkódba, ami szaktudást igénylő feladat!

Fizetős wordpress sablonok

Fizetős-wordpress-sablonok

A fizetős wordpress sablonok előnye, hogy sokkal szebb kinézetet eredményeznek. Sokkal összetettebb struktúrával épülnek fel, ezért részletesebben beállíthatóak.

Azonban a részletesebb felépítése miatt bonyolult a beállításuk, sokkal időigényesebb és előfordulhat, hogy a nagyobb terjedelem miatt lassabbak.

Bár fizetős wordpress sablonok demója sokkal jobb, olykor mégis kiderülhet, hogy ez sem megfelelő a céljaink megvalósításához – mivel fizetnünk kellett érte, sokkal nehezebben szakítunk vele és “masszírozzuk tovább”.

WordPress sablonok kiválasztásának SEO szempontjai:

  1. Főoldalban legyen lehetőség szöveget beírni – léteznek gyönyörű, képekkel telerakott portfólió oldalak, ahová erre nincs lehetőség – max képenként az alternatív szövel és a cím feliratozásával.
  2. Legyen lábléc lehetőség a sablonban – ezekben minél több infót tudjunk elhelyezni,úgynevezett widdgetek formájában.
  3. Oldalsáv legyen létrehozható – a főoldal kivételével esetleg, ahol nem szükségszerű, de ott is jól használható.
  4. Aloldal cím “H1 tag” gel legyen megjelenítve – ennek ellenőrzését megtehetjük a demo oldalon jobb klikk, majd elem vizsgálata. Itt láthatjuk a forráskódot együtt a megjelenített szöveggel – melyre irányítva az egeret kijelöli a sort a forráskódban. Előfordul, hogy a címet H2 vagy H3 al írják – ennek átírásához megint fejlesztői tudás kell!
  5. Nyitó képernyőn látszódjon az aloldal cime (“H1 es”) és a kép – sok felhasználó kisebb képernyőn nézi a weboldalt, mint a fejlesztő, ezért más látvány részletet lát csak. Legjobb, ha sablonban a cím a kép felett van – akkor biztos, hogy kisebb képernyőn is jól látható!
  6. Mobilra optimalizált legyen! – ma már ez alap kérdés, hiszen rengetegen mobil eszközről webeznek és, ha nem reszponzív az oldal, akkor szétesik náluk a kép – a google pedig hátrasorol bennünket.

Egy apró segítséggel szolgálnék így a végére:

A weboldalak piacán kb 20 % ra tehető ma már a wordpress rendszerű, ezért könnyen találhatunk e weben böngészve olyat ami tetszik és a céljainknak jó lehet.

Próbáljuk ki, hogy bemásoljuk ebbe a wordpress téma keresőbe a megtalált weboldal url címét, ami úgy kezdődik a böngésző felső sorában, hogy www. vagy http:// és kattintunk a kis zöld nagyítóra. Megtudhatjuk ebből, hogy az oldal wordpress rendszerű e és, ha igen mi a sablon neve amit használ.

wordpress sablon kereső

Ezután már könnyűszerrel megtalálhatjuk vagy az ingyenes vagy a fizetős modulok között. Kellemes böngészést hozzá 🙂

Linképítés

linképítés_1

A linképítés a szent grál 2020-ban?

A linképítés szerepe a keresőoptimalizálásban 2020-ban is fontos szerepet tölt be, azonban koránt sem tekinthetjük a legfontosabb eszközének. Egy fontos fogaskerék a seo palettáján, mely nélkül bizonyos szint fölé eljutni talán nem is lehet.

Mi is a link?

A link, (más néven hyperlink) ugrópont, kapocs, a hiperszöveges, hipermediális rendszerek rendszerek elemeit, objektumait összekötő eszköz.

Hiperhivatkozással legtöbbször az internet böngészése közben találkozhatunk, ahol a hasonló témájú információk így vannak összekötve. Ilyen kapcsolatok létrehozhatók weblapokon, szövegszerkesztőkben, táblázatkezelőkben, kiadványszerkesztőkben is.

Milyen fajtái vannak a linkeknek?

  1. Belső, befelé mutató linkek: Ezek a hivatkozások a weboldalunkon belül helyezkednek el. Céljuk, hogy az egyik aloldalról egy másik aloldalra kalauzolja az olvasót, ahol a megemlített tartaloról részletesebb leírást találhat. Ilyen belső linknek minősülnek a weboldal menü gombjai is, hiszen ezek is ezt a funkciót látják el.
  2. Belső, kifelé mutató linkek: Ezek a hivatkozások a weboldalról kifelé, más domain alatt futó oldalakra mutat, melyre például hivatkozunk azaz a cikkünkben lévő téma forrásoldala.
  3. Külső, befelé mutató linkek: Külső weboldalról a mi oldalunkra mutató linkek ezek. Akkor használják például, amikor oldlunkon szereplő tartalomra hivatkoznak – vagy ajánlanak bennünket.

Mind a három fajta link jelentőséggel bír a keresőoptimalizálás eszköztárában, azonban a 3 típusú külső link volt az amely google indulásakor 1998 – ban megváltoztatta a keresők világát és a google-t az élre röpítette, majd a piaci részesedés kb 90%-át megszerezte.

A linképítés

A google első algoritmus a page rank nevet kapta, mely program azzal szolgált rá a sikerrre, hogy rangsort állított fel a weboldalak között. Az volt a számítás alapja, hogy a hány link hivatkozik a weboldalra és, hogy a hivatkozó oldalakra is hányan hivatkoznak – linkelnek.

Ennek a rangsornak a felállításával vált először lehetővé, hogy a rendkívül megnövekedett weboldal mennyiség közül a felhasználók hamar megtalálhatták a rangsor elejére került weboldalak között az általuk keresett tartalmat.

Ügyeskedésk: Persze hamar megjelentek azok a módszerek, amelyek ennek az előnyeit kihasználva – mesterségesen generálták a linkek sokságát – mely már nem volt sem a goolge sem a felhasználók érdeke. Ilyenek voltak például a nagy linkkatalógusok, melyek mára már majdnam teljesen jelentőségüket vesztették.

Mára alig maradt belőlük, szinte csak melyek minőségi szolgáltatást nyújtanak és specializálódtak valamely szakterületre. Egy induló weboldalnak maximum 3-4ilyenben érdemes megjelennie, de csodát várni nem szabad tőlük.

A google pingvin algoritmus az ilyen black-hat seo ügyeskedések miatt jött létre, mely kiszűri például a tömeges “értéktelen” linkekkel előre került weboldalakat és büntetésből hátrébb sorolja azokat.

linképítés

A linképítés a gyakorlatban:

  • Eszedbe ne jusson linképítéssel kezdeni a seo, míg az alapok renben nincsenek. Ezalatt azt értem, hogy releváns ( témához tartozó ) tartalom hegyeket generáltál az új weboldaladra. Ez mindenképpen minőségi tartalom legyen, hiszen ezzel alapozod meg, hogy a látogatók szeressék és a szemükben és a google szemében szakértőnek számíts a témában.
  • Közösségi média megosztások segítenek abban, hogy rengeteg felhasználóhoz eljuttasd a tartalmaidat – ezáltal elérheted könnyű szerrel, hogy megosszák az elégedett olvasók a cikkjeidet. Itt, használhatsz fizetett hirdetéseket is – amennyiben megteheted.
  • Néhány minőségi linkkatalógusba regisztrálhatsz a feniek szerint
  • Keress releváns linkcsere partnereket: Ezalatt olyan partner weboldal üzemeltetőket értek, akikkel kölcsönösen írtok cikket egymás oldalára. Fontos,hogy témádhoz kapcsolódó, de ne konkurens legyen a partner profilja.
  • Témádhoz kapcsolódva akár több új domain néven is építhetsz weboldalakat, melyeken megjelenő szintén minőségi cikkekkel – erősítheted hivatkozva – belinkelve a forrás oldaladat.

Linképítés során milyen súlyos hibákat követhetsz el?

  1. A gagyi linkkatalógusokat részesíted előnyben
  2. Csak összeütsz valami gyenge tartalmat
  3. Linkeket vásárolsz – ezek sokszor nem relevánsak, és minőséget nem hordoznak – ezek nagy mennyisége is hátráltatja az előrejutást.
  4. Nem releváns linkcsere alkalmazása dögivel
  5. Közösségi média linkmegosztó szerepét nem használodki
  6. Gyenge vagy tartalom nélküli oldalakról linkelsz
  7. Black-hat seo módszereket alkalmazol, vagy ilyen “szakmberre” bízod a munkát
  8. Csak a főoldaladat linkeled, az aloldalaidat – cikkjeidet nem.
  9. Linkcsere appropóján nem írsz új cikket, hanem duplikálsz egy már megjelentet
  10. Fórumokat, blogokat telerakod magadra mutató linkekkel

Összességében a linképítés jelentőssége 2019-ben abban áll, hogy ez a “hab a tortán”. Amikor a weboldalad seo munkálatainak alapjaival elkészültél, azzal nagy valószínüséggel stabilan az első oldalon való megjelenés borítékolható – azonban, hogy a találati listában az 5. – 6. helyről előrébb kerülj – már elengedhetetlen a linképítés! Fordított sorrendben ne próbáld ki – nem működik!

Adwords kulcsszótervező

adwords kulcsszótervező

Mi is az Ads, – régebbi nevén Adwords kulcsszótervező?

Nem más, mint egy applikáció – egy eszköz amely a seo szakember számára olyan mint kertésznek az ásó. Szóval az egyik leggyakrabban használt szerszám, ami szinte pótolhatatlan

Vállalkozóként szintén kulcsfontosságú ismerni, mert segítségével hozzáférhetsz a google kereső adatbázisához.

Maga a kulcsszótervező eszköz a google ads / adwords részét képezi, amely a google fizetős hirdetési rendszere. A kulcsszótervező sokig ingyenesen elérhető eszköz volt, de napjainkban már kiabál az első regisztrációnál egy fizetős kampány elindítására.

 

Mi szükséges a kulcsszótervező használatához?

  • Mindenképpen kell egy gmail – es fiókod
  • Ads kampány futtatása
  • A kampányhoz kell egy weboldal tartalommal
  • szükséges egy bankkártya, amiről tudsz online vásárolni (Egy kampányt legalább el kell indítani, mely kis költségvetésű is lehet – akár napi 100 ft. – cél csak az eszköz használhatósága )
  • Nem szükséges de érdemes ads kupont levadászni az induláshoz. Értéke általában 15 ezer ft, melyet akkor használhatsz fel, ha 5 ezerrel te is feltöltöd -így 20 ezer kerettel futhatsz neki első kampányodnak.

Csapold meg a google kereső adatbázisát az ads kulcsszótervezővel!

 

  1. Letesztelheted azokat a kulcsszó ötleteket, melyek eszedbe jutnak a témáddal kapcsolatban. Megláthatod a használata során, hogy valóban szó szerint így keresnek e a látogatók ahogyan te gondoltad. Amennyiben fog futni ads kampányod,úgy azt is láthatod, hogy hányan keresnek -ha nem hirdetsz, akkor tól ig intervallumokat látsz majd.
  2. A témádhoz kapcsolódó (releváns) kulcsszó ötleteket ad, melyeket saját adatbázisából dob fel a rendszer. Ezek mellett többféle mutatót jelenít meg. Seo szempontjából, az elindulás során a keresések száma a legfontosabb. Ezen adatok segítségével el eldönthetjük, hogy stratégiai szempontból mit kezdünk az adott kulcsszóval.

Hogyan használd az ads kulcsszótervezőt?

  1. Hozd létre a gmail fiókodat, ha még nem rendelkezel ilyennel! (Maradj bejelentkezve)
  2. Lépj be az ads fiókodba
  3. Főmenü / Eszközök / Kulcsszótervező
  4. Kulcsszótervező használatának megkezdése
  5. Itt kiabálni fog, ha még nem rendelkezel kampánnyal, hogy hozz létre egyet – valószínűleg akkor tudsz csak továbbjutni a kulcsszótervező használatához.
adwords_kulcsszótervező_2

Amennyiben megvan a kampány, vagy sikerült megkerülnöd a létrehozását :

  • kattints a “Kulcsszavak keresése kifejezések, webhely vagy kategória alapján” gombra
  • Fontos, hogyan töltsd ki felső üres mezőt! – Célszerű a témádon belül a lehető legszűkebben megadni a kiválasztott kulcsszavakat, hogy a rendszer tényleg használható segítség legyen számodra!
  • A témán belül azonban használj minél több kifejezést
  • Az “ön céloldala” és “az ön termékkategóriája” mezőket nem kell most kitöltened!
  • Területi célzás miatt, ha Magyarországon, magyar nyelven keresel – akkor hagyd úgy a célzás automatikusan beállított mezőit – ellenkező esetben állítsd a kívánt területre.
  • Ezek után az ötletek szerzése gomb megnyomásával egy ilyen folyamatot el is indítottunk. Az eredmény egy több sorból álló lista lesz, melyen felül találjuk az általunk beírt kifejezéseket az értékeikkel és közvetlenül ez alatt lesz a kulcsszó ötletek relevancia szerinti ajánlása lista.
adwords_kulcsszótervező_3

A releváns kulcsszó ötletek titka!

 

A kulcsszótervező által ajánlott kulcsszó ötletek relevancia szerint csökkenő sorrendben követik egymást a listában.

Tehát az első a listában a legrelevánsabb, majd a második és így tovább….

 

A tapasztalatok szerint, ha a weboldalam a releváns kulcsszó ötletekre nem tartalmaz minőségi tartalmat – akkor ne is álmodozzak a google találati lista első helyeiről. A google szemében így nem leszel potenciális a keresett témában!

 

Mit is jelent lefordítva ez?: Amennyiben a weboldalad témája például a programszervezés, programok – és a kulcsszótervező releváns ötletei között az első a “szállás” – akkor a siker érdekében egy út van,hogy erre a kulcsszóra is lesz minőségi tartalmad a weboldaladon.

Ez nem jelenti azt, hogy neked kell szállással is foglalkoznod közvetlenül – de közvetetten igen, szükséges! Például közvetíthetsz ilyen szolgáltatást, vagy csak ajánlhatsz ilyet és már meg is oldottad a kérdést. Ne becsüld alá ennek a technikának az erejét, mert nagyban hozzáfog járulni a sikeredhez

Kulcsszókutatás

kulcsszókutatás

A kulcsszókutatás a keresőoptimalizálás alapja. Laikusként furcsának tűnhet ez a kifejezés, vizsgáljuk is meg gyorsan mi is a mögötte álló tevékenység.

A keresőoptimalizálás legelső gyakorlati része a kulcsszókutatás. A feladatunk egy adott témában releváns ( a tárgyhoz tartozó) minél több kulcsszó megtalálása, melyekből listát készítünk és témakörök szerint szétválogatva csoportosítjuk azokat.

A csoportosított kulcsszavak segítségével hamar kirajzolódik számunkra az a stratégia, mellyel a honlapunkat megtervezhetjük, majd felépíthetjük.

Mi a kulcsszókutatási tevékenység célja?

Pontos képet szeretnénk kapni a kulcsszókutatás tevékenység során arról, hogy a témánkban milyen kulcsszavakra keresnek a látogatók.

Ennek a tudásnak a birtokában már a weboldalunkra olyan tartalmakat készíthetünk, mely tartalmazza a látogatók által keresett kifejezéseket -kulcsszavakat. Ezek segítségével már jelentős sikereket érhetünk el a google keresőben.

Seo szakemberként például mielőtt véleményt mondanánk bármilyen mélységben egy weboldalról, azt meg kell előzze valamilyen szintű kulcsszókutatásnak.

Milyen hibákba futhatunk bele a kulcsszókutatás kapcsán?

Vállalkozóként gyakran bele szerelmesedünk vállalkozói ötletünkbe, természetesnek gondoljuk, hogy mások is csodásnak vélik. Nem kérjük ki senki véleményét, sőt rosszul viseljük a kéretlen építőkritikákat.

A kulcsszókutatás kijózanító lehet számunkra. Megtudhatjuk általa, mint egy jó piackutatásból – hogy vállalkozói ötletünk nagy biztonsággal életképes-e vagy kudarcra van ítélve.

A hagyományos piakutatás azonban rendkívül idő és pénz igényes – a kulcsszókutatás ezzel szemben kis rutint és józan észt igényel.

Szakkifejezések mint kulcsszavak nem feltétlenül állják meg helyüket. Ezeket is ellenőrizzük a kulcsszókutatás során, mert gyakran láthatjuk – hogy a felhasználók egész más kifejezésekkel keresnek témánkra.

A kulcsszókutatás tehát megvédhet bennünket saját szakmai hiúságunktól és tévedéseinktől is!

Kulcsszókutatás lépésről lépésre

  1. lépés : Vedd számba, írd össze a tevékenységeddel kapcsolatos kifejezéseket – ötleteket.
  2. lépés: Ellenőrizd le az összes ötletedet. Az ellenőrzéshez elsősorban google adwords kulcsszótervező használatát javaslom, melyet ingyenes érhetsz el . További teendő, a keresőbe beírni a kulcsszavakat és a találati listában szereplő weboldalak tartalmának ellenőrzése fogja megmutatni számunkra – hogy a kulcsszó releváns e ténylegesen a számunkra.
  3. lépés: Támadja a hátsó bejáraton – long tail kulcsszavak megtalálása: Az adwords kulcsszótervező kulcsszó ajánlásainak ellenőrzése a feladatunk. Kis keresésű, de releváns kulcsszavak ezek, melyekre kicsi a verseny. Egy ilyen kulcsszóra optimalizált tartalommal sokkal nagyobb eséllyel kerülünk a találati lista élére. Ennek sikere hozza meg majd számunkra a nagyobb keresésű kulcsszavakkal kapcsolatos sikeres megjelenést.
  4. lépés: Folyamatos ellenőrzés: A kulcsszavakra készített tartalom szereplését ellenőrizd rendszeresen a search console – ban a google analytics -ben, majd a jól szereplő kulcsszavakhoz keress hasonlókat és gyárts hasonló tartalmakat. Ezek a folyamtok tartós sikert hoznak számodra.
  5. lépés: A kulcsszókutatást végezd el rendszeresen,minimum 3-6 havonta. Így a piac változásait folyamatosan szemmel tartva stabilizálhatod vezető szereped a google találati listában.

A kulcsszókutatás valójában egy játék, amit visszafelé kell játszani.

Képzeld el, hogy rengeteg érdeklődő szeretne rád találni az interneten. A cégedre, a termékedre vagy szolgáltatásodra nagyon nagy szükségük van az embereknekCsupán elfelejtették a Nevedet és az Elérhetőségedet.

A helyükben, te hogyan találnád meg magad? Mik a profiloddal kapcsolatos kifejezések amelyeken elindulhat a nyomozás? Majd, ha rábukkantunk néhányra, merre szűkítsük a keresést?

Amennyiben szeretnél kulcsszókutatást a tevékenységeddel kapcsolatban :

 

Kitűzés a Pinteresten