SEO Eszközök

seo-eszközök

Első a Seo eszközök között , ha lehet ilyet mondani te magad vagy!

Nem véletlenül kerültél az első helyre a seo eszközök között, hiszen nem győzöm hangsúlyozni – a seo nem pusztán technikai kérdés!

Kis logika és józan paraszti ész, amivel a weboldalad stratégia megalkotható

  • Mit a célod a weboldallal? (pl találati listában előrébb kerülni vagy piacvezetővé válni a szakterületeden)
  • Milyen folyamatokat kell megalkotni ehhez (pl a seo alapok összerakását követően külső linkeket szerzünk vagy saját honlap rendszert építünk ki esetleg vendég blogolunk)

Második a Seo eszközök között az adwords kulcsszótervező

A kulcsszótervező google termék és alapból ingyen elérhető, bár használata során pontos értékeket csak akkor láthatsz – ha fizetett kampányt futtatsz.

Ez azért van, mert ez valójában a google fizetős hirdetési rendszerének része, azonban napi kb 100 forint összegű kampányért (havi 3000 forint) láthatod a pontos értékeket.

Harmadik a Seo eszközök között a keywordTool.io és a ÜberSuggest.io

Szintén kulcsszókutatásban van jelentőségük, bár pontos értéket ezekkel sem lehet belőni, csak fizetett fiókkal. A keresett kulcsszó mögé kilistázza ábc sorrendben a releváns kulcsszavakat – melyek ki is exportálhatóak.

Mindenképp ellenőrizni kell a találatokat az adwords kulsszótervezővel is, hogy lássuk van e tényleg érdemi keresés a megadott kulcsszavakra.

Ezen eszközök segítségével tovább bonthatjuk – finomíthatjuk a kulcsszó struktúránkat.

Negyedik a Seo eszközök között, ha wordpress tartalomkezelőt használsz a yoast plugin.

A yoast plugin egy szintén javarészt ingyen elérhető eszközünk, mely egy bővítménye a wordpress rendszernek. Segítségével a seo alapbeállításainál tanult elemeket (title , meta leírás) tudjuk beállítani bármilyen telepített wordpress sablon esetén.

A yoast seo plugin még abban is zseniális, hogy seo szempontok szerint figyeli a tartalom – szöveg megalkotását és kiabál, ha valamit nem kedvére valóan teszünk.

Így akár kezdő szövegíróként is hamar szerezhetünk rutint a segítségével.

Ötödik a Seo eszözök között a google search console

A search console vagy régebbi nevén webmester eszközök segít nekünk nyomon követni, hogy a felügyelt weboldal hogyan teljesít.

Első lépésként össze kell kapcsolnunk a weboldallal, majd igazolnunk kell a tulajdon jogunkat – ez biztosítja, hogy illetéktelenek ne láthassák a weboldalunk keresési adatait

Rendkívül széles a megjeleníthető adatforma, melyet összegyűjt – de legfontosabbak a látogatók száma és az átkattintási arány.

Hatodik a Seo eszözök között a google analytics.

Az analytics szintén egy kontroll eszköz, melyet össze kell kapcsolni a weboldallal egy követő kód segítségével.

Seo szakemberként ritkábban használjuk, azonban jól jöhet bizonyos esetekben.

Sokszor például, ha alul teljesít egy oldalunk gyakran szezonális oka lehet. Az analytis kiváló eszköz az előző időszakban mért adatokkal való összehasonlításra akár éves visszatekintésben akár csak heti vizsgálatban.

Hetedik a Seo eszközök között a google trends.

A trends-et használhatjuk ugyan kulcsszókutatásra is, azonban jelentősége nem ebben mutatkozik meg.

Használatával a témánkban releváns – témához tartozó – aktuális kulcsszó ötleteket ad számunkra, mellyel akkor érdemes foglalkoznunk, ha képesek vagyunk gyorsan reagálni ezen információra aktuális tartalom gyártással és publikációval.

SEO Alapok – Title – Meta leírás – H1-tag

seo-alapok-title-meta-leiras

A seo alapok lerakását a weboldalon belül kell kezdenünk. 3 fontos elem segítségével biztos alapokat építhetünk. Ezek a:

  1. Title
  2. Meta leírás
  3. H1 tag

Title

A title jelenése cím. Az aloldal címét jelöli, mely alig észrevehető módon nyilvánul meg számunkra.

Mikor megnyitunk egy oldalt a böngészőben, kis mappa-kartoték szerű fülben kezdődik a lap fent az url felett. Mikor több oldalt is megnyitunk, akkor ezek a fülek találhatóak legfelül egymás mellett és ezek közötti átkattintással lépkedhetünk a megnyitott oldalak között.

Amikor az egeret a kis fül fölé navigáljuk, egy felbukkanó szövegdobozban megjelenik egy szöveg. Ez a title.

Ha nem mi állítottuk be, akkor is megjelenik itt valamilyen tartalom – melyet a google generál a honlapod tartalmából.

Miért fontos elem a title?

  1. Mert a google keresőrobot számára ez az aloldal címe és röviden rámutat a tartalomra, mely az oldaladon megtalálható.
  2. Mert a google találati listájában minden sorban legfelül a kékkel, vastagon kiemelt rész a title. Vagyis a böngésző felhasználó ezzel találkozik először a lista átfésülésekor.

Egyszóval, ha szeretnénk hatással lenni – hogy mit olvasson az információt kereső felhasználó elsőként a találati listában – akkor igencsak nagy figyelmet kell fordítsunk erre a látszólag aprócska megjelenésű elemre.

Fontos megemlíteni, hogy alap seo beállítás, hogy a title – nek tartalmaznia kell a kulcsszót. Lehetőleg ragozatlan alakban.

Meta leírás:

A meta leírás a második legfontosabb elem az oldalon. Szépséghibája az, hogy nem is jelenik meg az weboldalban a látogató számára, ezért sokan nem is tudnak létezéséről.

Miért fontos elem a meta leírás?

  1. Mert a google kereső számára ez írja le röviden az oldal tartalmát.
  2. Mert a google találati listában az előbb megtanult title alatt található, általában egy- két mondatos kivonata az aloldalnak.

A meta leírás a title – lel együtt tehát nemcsak a google-nek ad információt az oldal tartalmáról, hanem azt a célt is szolgálni hivatott, hogy a kereső felhasználót kattintásra ösztönözze.

Ezért itt már bulvárosabb szöveg használata javasolt, de azért ne essünk túlzásokba. Fontos seo alapszabály, hogy a meta leírás jó ha tartalmazza a kulcsszót. Itt már ragozott alakban használjuk – értelmes szöveg környezetet létrehozva a felhasználó számára.

Hogyan ellenőrizhetjük, hogy az oldalunkon van e title és meta leírás beállítva?

A title és a meta leírás a forráskódban ellenőrizhető a leggyorsabban. Ne ijedj meg, nem ördögtől való dologról van szó.

  1. Nyisd meg a megvizsgálni kívánt oldaladat.
  2. Nyomj egy ( Ctrl + U ) billentyű kombinációt , vagy jobb klikk majd oldal forrásának vizsgálata. (Ezzel láthatóvá válik egy új lapon a forráskódja az adott aloldalnak)
  3. Nyomj egy ( Ctrl + F ) billentyű kombinációt. (Ezzel kis kereső szövegdoboz nyílik meg felül )
  4. Írd be a szövegdobozba “title” és figyeld meg a találatokat, melyek között léptethetsz
  5. Írd be a szövegdobozba “meta “ és keress olyat, hogy – < meta name=”description” content=” ITT TALÁLOD A META LEÍRÁSODAT”>
  6. Könnyen előfordulhat, hogy nincs egyik sem beállítva, ilyenkor megtanulhatod ezt hogyan kell vagy fordulj egy seo szakemberhez segítségért.

A tile és meta leírások beállításának lehetősége weblapmotor specifikus. Vannak melyek támogatják ezt és vannak melyek nem. Az egyedi fejlesztésű oldalak esetben fontos a programozóval – fejlesztővel végeztessük el ezek beállítását vagy készíttessünk erre szolgáló kezelő felületet.

Az általam kedvelt wordpress honlapmotor sablonjai sem minden esetben teszik lehetővé a title és a meta leírás beállítását ezért erre nagy segítség a yoast seo bővítménye, mely megoldja ezen seo alapok lerakását.

H1 tag

A h1 tag a title és a meta leírás mellett szintén egy html elem, mely az adott aloldalon az a megjelenített cím, mely nagyobb betűmérettel esetleg vastagított betűkiemeléssel (sablonfüggő) a látogatónak szóló szöveg. Ugyan a google kereső is figyeli a h1 tag – ek használatával megadott szöveget – ez mégis elsősorban a látogatónak szól!

Az oldal címsoraként melegen ajánlott, hogy tartalmazza a kulcsszót, főként ragozatlan alakban. A forráskódban a fentebb bemutatott módon így kereshetünk rá: (ctrl+u) forráskód megnyitása , majd (ctrl+f) keresődoboz megnyitása – ide írjuk be azt, hogy h1 – ezután 2 db h1 es tag között találjuk meg az oldalunk címsorát.

Leggyakoribb hiba, ami seo szempontból felmerül a h1 tag kapcsán:

  1. Nincs címsor megadva egyáltalán, csak nagyobb betűmérettel és esetleg kiemeléssel megadott szöveget gondol a megalkotó oldalcímnek – melyet a keresőrobot csak a tartalom egyéb részeként fog azonosítani.
  2. Több címsor lesz egyszerre beállítva – ez olyankor fordul elő, amikor a weboldal összerakásakor nagyobb betűméretnek gondoljuk csupán a h1 besorolást egy szöveghez rendelve.

A honlap témája

A honlap témája

A honlap témája az egyik legfontosabb stratégiai kérdés!

A látogató azonnal elhagyja a weboldalad, ha nem egyértelmű számára az oldal tartalma és elbizonytalanodik, hogy jó helyen van e.

Mikor bizonytalanodik el a látogató, hogy jó helyre érkezett ?

Vállalkozóként sokszor a több lábon állást választjuk, hogy ezzel is stabilabbnak érezzük helyzetünket és az üzleti kilengések ne sodorjanak a csőd szélére bennünket.

Ez rendben is van üzletileg, de ez az online megjelenés halála!

Amikor egy pitypalattykft.hu domain név mögé felépített weboldalba belezsúfoljuk például fő tevékenységként az ingatlan forgalmazást – mellette az asszony virágboltját és a gyerek weboldal fejlesztését is egy füst alatt.

Szerinted, amikor a látogató weboldalt szeretne készíttetni és a főoldalra érkezve eladó , kiadó ingatlanokat talál – akkor mit fog tenni ? Persze azonnal visszatér a keresőbe és a következőre kattint a találati listában – és már el is veszett a számodra!

Mi a baj azzal, ha a látogató vissza kattint a keresőbe?

Sokszor el fogom még mondani valószínűleg, hogy a google az embereket követi.

Vagyis, amikor a látogató pár másodpercen belül visszatér a találati listába a weboldaladról – és ez egy tendenciává válik – akkor a google ezt érzékeli és ami rosszabb, nem jó irányban értékeli.

Világos számára, hogy a weboldalad nem a keresett témához kapcsolódó tartalmat mutat a látogató számára – így akármilyen jó a szolgáltatásod, az áraid, a terméked stb … a google azzal fog jutalmazni, hogy a találati listában hátrasorol vagy meg sem jelenít.

Mi akkor a megoldás? Milyen legyen a honlap témája?

Legfontosabb ilyen esetben szétválasztani a tevékenységeket amennyire csak lehet.

Maximum az a honlap téma mehet egy domain név alatt futó weboldalra, mely téma releváns a másikkal, azaz témába vágó – de ez sem mindig igaz!

Legjobb megoldás a külön – külön weboldal létrehozása ezeknek a témáknak. Leszűkítve a tevékenység vagy szolgáltatás körét, amennyire csak lehet.

Mai világunkban nem szabad egy weboldallal versenybe szállni. Sokan egy témára is több weboldalt használnak, mer keresőoptimalizálás szempontjából sok előnnyel járhat.

Az így, téma szerint szétválasztott honlapok aztán linkekkel hivatkozhatnak egymásra – mellyel összekapcsolhatóak és ezek is erősítik seo szempontból egymást. Amennyiben együtt maradnak, akkor viszont az rendkívül romboló a találati és megjelenési statisztikákra nézve.

A honlap témája tehát legyen egyértelmű!

A fentiekben említett példa esetében tehát válasszunk először is egy témába vágó domain nevet. ( Ez fontos, előnnyel jár, de megoldható nélküle a régi domain néven is a további munka) például : ingatlanbazar.hu

A weboldal betöltésekor megjelenő képernyő részen fontos, hogy egyértelműen látszódjon, hogy itt eladó – ingatlanok elérhetőek – vagyis mi a honlap témája!

Ilyen tevékenység esetében a releváns szolgáltatás, ami megjelenhet a honlapon például a kiadó ingatlan lehet, de már az ingatlan generál kivitelezés vagy egy ingatlan takarítás nem a honlap témájához tartozó tartalom lenne – ezek nem ajánlottak!

Linképítés

linképítés_1

A linképítés a szent grál 2020-ban?

A linképítés szerepe a keresőoptimalizálásban 2020-ban is fontos szerepet tölt be, azonban koránt sem tekinthetjük a legfontosabb eszközének. Egy fontos fogaskerék a seo palettáján, mely nélkül bizonyos szint fölé eljutni talán nem is lehet.

Mi is a link?

A link, (más néven hyperlink) ugrópont, kapocs, a hiperszöveges, hipermediális rendszerek rendszerek elemeit, objektumait összekötő eszköz.

Hiperhivatkozással legtöbbször az internet böngészése közben találkozhatunk, ahol a hasonló témájú információk így vannak összekötve. Ilyen kapcsolatok létrehozhatók weblapokon, szövegszerkesztőkben, táblázatkezelőkben, kiadványszerkesztőkben is.

Milyen fajtái vannak a linkeknek?

  1. Belső, befelé mutató linkek: Ezek a hivatkozások a weboldalunkon belül helyezkednek el. Céljuk, hogy az egyik aloldalról egy másik aloldalra kalauzolja az olvasót, ahol a megemlített tartaloról részletesebb leírást találhat. Ilyen belső linknek minősülnek a weboldal menü gombjai is, hiszen ezek is ezt a funkciót látják el.
  2. Belső, kifelé mutató linkek: Ezek a hivatkozások a weboldalról kifelé, más domain alatt futó oldalakra mutat, melyre például hivatkozunk azaz a cikkünkben lévő téma forrásoldala.
  3. Külső, befelé mutató linkek: Külső weboldalról a mi oldalunkra mutató linkek ezek. Akkor használják például, amikor oldlunkon szereplő tartalomra hivatkoznak – vagy ajánlanak bennünket.

Mind a három fajta link jelentőséggel bír a keresőoptimalizálás eszköztárában, azonban a 3 típusú külső link volt az amely google indulásakor 1998 – ban megváltoztatta a keresők világát és a google-t az élre röpítette, majd a piaci részesedés kb 90%-át megszerezte.

A linképítés

A google első algoritmus a page rank nevet kapta, mely program azzal szolgált rá a sikerrre, hogy rangsort állított fel a weboldalak között. Az volt a számítás alapja, hogy a hány link hivatkozik a weboldalra és, hogy a hivatkozó oldalakra is hányan hivatkoznak – linkelnek.

Ennek a rangsornak a felállításával vált először lehetővé, hogy a rendkívül megnövekedett weboldal mennyiség közül a felhasználók hamar megtalálhatták a rangsor elejére került weboldalak között az általuk keresett tartalmat.

Ügyeskedésk: Persze hamar megjelentek azok a módszerek, amelyek ennek az előnyeit kihasználva – mesterségesen generálták a linkek sokságát – mely már nem volt sem a goolge sem a felhasználók érdeke. Ilyenek voltak például a nagy linkkatalógusok, melyek mára már majdnam teljesen jelentőségüket vesztették.

Mára alig maradt belőlük, szinte csak melyek minőségi szolgáltatást nyújtanak és specializálódtak valamely szakterületre. Egy induló weboldalnak maximum 3-4ilyenben érdemes megjelennie, de csodát várni nem szabad tőlük.

A google pingvin algoritmus az ilyen black-hat seo ügyeskedések miatt jött létre, mely kiszűri például a tömeges “értéktelen” linkekkel előre került weboldalakat és büntetésből hátrébb sorolja azokat.

linképítés

A linképítés a gyakorlatban:

  • Eszedbe ne jusson linképítéssel kezdeni a seo, míg az alapok renben nincsenek. Ezalatt azt értem, hogy releváns ( témához tartozó ) tartalom hegyeket generáltál az új weboldaladra. Ez mindenképpen minőségi tartalom legyen, hiszen ezzel alapozod meg, hogy a látogatók szeressék és a szemükben és a google szemében szakértőnek számíts a témában.
  • Közösségi média megosztások segítenek abban, hogy rengeteg felhasználóhoz eljuttasd a tartalmaidat – ezáltal elérheted könnyű szerrel, hogy megosszák az elégedett olvasók a cikkjeidet. Itt, használhatsz fizetett hirdetéseket is – amennyiben megteheted.
  • Néhány minőségi linkkatalógusba regisztrálhatsz a feniek szerint
  • Keress releváns linkcsere partnereket: Ezalatt olyan partner weboldal üzemeltetőket értek, akikkel kölcsönösen írtok cikket egymás oldalára. Fontos,hogy témádhoz kapcsolódó, de ne konkurens legyen a partner profilja.
  • Témádhoz kapcsolódva akár több új domain néven is építhetsz weboldalakat, melyeken megjelenő szintén minőségi cikkekkel – erősítheted hivatkozva – belinkelve a forrás oldaladat.

Linképítés során milyen súlyos hibákat követhetsz el?

  1. A gagyi linkkatalógusokat részesíted előnyben
  2. Csak összeütsz valami gyenge tartalmat
  3. Linkeket vásárolsz – ezek sokszor nem relevánsak, és minőséget nem hordoznak – ezek nagy mennyisége is hátráltatja az előrejutást.
  4. Nem releváns linkcsere alkalmazása dögivel
  5. Közösségi média linkmegosztó szerepét nem használodki
  6. Gyenge vagy tartalom nélküli oldalakról linkelsz
  7. Black-hat seo módszereket alkalmazol, vagy ilyen “szakmberre” bízod a munkát
  8. Csak a főoldaladat linkeled, az aloldalaidat – cikkjeidet nem.
  9. Linkcsere appropóján nem írsz új cikket, hanem duplikálsz egy már megjelentet
  10. Fórumokat, blogokat telerakod magadra mutató linkekkel

Összességében a linképítés jelentőssége 2019-ben abban áll, hogy ez a “hab a tortán”. Amikor a weboldalad seo munkálatainak alapjaival elkészültél, azzal nagy valószínüséggel stabilan az első oldalon való megjelenés borítékolható – azonban, hogy a találati listában az 5. – 6. helyről előrébb kerülj – már elengedhetetlen a linképítés! Fordított sorrendben ne próbáld ki – nem működik!

Adwords kulcsszótervező

adwords kulcsszótervező

Mi is az Ads, – régebbi nevén Adwords kulcsszótervező?

Nem más, mint egy applikáció – egy eszköz amely a seo szakember számára olyan mint kertésznek az ásó. Szóval az egyik leggyakrabban használt szerszám, ami szinte pótolhatatlan

Vállalkozóként szintén kulcsfontosságú ismerni, mert segítségével hozzáférhetsz a google kereső adatbázisához.

Maga a kulcsszótervező eszköz a google ads / adwords részét képezi, amely a google fizetős hirdetési rendszere. A kulcsszótervező sokig ingyenesen elérhető eszköz volt, de napjainkban már kiabál az első regisztrációnál egy fizetős kampány elindítására.

 

Mi szükséges a kulcsszótervező használatához?

  • Mindenképpen kell egy gmail – es fiókod
  • Ads kampány futtatása
  • A kampányhoz kell egy weboldal tartalommal
  • szükséges egy bankkártya, amiről tudsz online vásárolni (Egy kampányt legalább el kell indítani, mely kis költségvetésű is lehet – akár napi 100 ft. – cél csak az eszköz használhatósága )
  • Nem szükséges de érdemes ads kupont levadászni az induláshoz. Értéke általában 15 ezer ft, melyet akkor használhatsz fel, ha 5 ezerrel te is feltöltöd -így 20 ezer kerettel futhatsz neki első kampányodnak.

Csapold meg a google kereső adatbázisát az ads kulcsszótervezővel!

 

  1. Letesztelheted azokat a kulcsszó ötleteket, melyek eszedbe jutnak a témáddal kapcsolatban. Megláthatod a használata során, hogy valóban szó szerint így keresnek e a látogatók ahogyan te gondoltad. Amennyiben fog futni ads kampányod,úgy azt is láthatod, hogy hányan keresnek -ha nem hirdetsz, akkor tól ig intervallumokat látsz majd.
  2. A témádhoz kapcsolódó (releváns) kulcsszó ötleteket ad, melyeket saját adatbázisából dob fel a rendszer. Ezek mellett többféle mutatót jelenít meg. Seo szempontjából, az elindulás során a keresések száma a legfontosabb. Ezen adatok segítségével el eldönthetjük, hogy stratégiai szempontból mit kezdünk az adott kulcsszóval.

Hogyan használd az ads kulcsszótervezőt?

  1. Hozd létre a gmail fiókodat, ha még nem rendelkezel ilyennel! (Maradj bejelentkezve)
  2. Lépj be az ads fiókodba
  3. Főmenü / Eszközök / Kulcsszótervező
  4. Kulcsszótervező használatának megkezdése
  5. Itt kiabálni fog, ha még nem rendelkezel kampánnyal, hogy hozz létre egyet – valószínűleg akkor tudsz csak továbbjutni a kulcsszótervező használatához.
adwords_kulcsszótervező_2

Amennyiben megvan a kampány, vagy sikerült megkerülnöd a létrehozását :

  • kattints a “Kulcsszavak keresése kifejezések, webhely vagy kategória alapján” gombra
  • Fontos, hogyan töltsd ki felső üres mezőt! – Célszerű a témádon belül a lehető legszűkebben megadni a kiválasztott kulcsszavakat, hogy a rendszer tényleg használható segítség legyen számodra!
  • A témán belül azonban használj minél több kifejezést
  • Az “ön céloldala” és “az ön termékkategóriája” mezőket nem kell most kitöltened!
  • Területi célzás miatt, ha Magyarországon, magyar nyelven keresel – akkor hagyd úgy a célzás automatikusan beállított mezőit – ellenkező esetben állítsd a kívánt területre.
  • Ezek után az ötletek szerzése gomb megnyomásával egy ilyen folyamatot el is indítottunk. Az eredmény egy több sorból álló lista lesz, melyen felül találjuk az általunk beírt kifejezéseket az értékeikkel és közvetlenül ez alatt lesz a kulcsszó ötletek relevancia szerinti ajánlása lista.
adwords_kulcsszótervező_3

A releváns kulcsszó ötletek titka!

 

A kulcsszótervező által ajánlott kulcsszó ötletek relevancia szerint csökkenő sorrendben követik egymást a listában.

Tehát az első a listában a legrelevánsabb, majd a második és így tovább….

 

A tapasztalatok szerint, ha a weboldalam a releváns kulcsszó ötletekre nem tartalmaz minőségi tartalmat – akkor ne is álmodozzak a google találati lista első helyeiről. A google szemében így nem leszel potenciális a keresett témában!

 

Mit is jelent lefordítva ez?: Amennyiben a weboldalad témája például a programszervezés, programok – és a kulcsszótervező releváns ötletei között az első a “szállás” – akkor a siker érdekében egy út van,hogy erre a kulcsszóra is lesz minőségi tartalmad a weboldaladon.

Ez nem jelenti azt, hogy neked kell szállással is foglalkoznod közvetlenül – de közvetetten igen, szükséges! Például közvetíthetsz ilyen szolgáltatást, vagy csak ajánlhatsz ilyet és már meg is oldottad a kérdést. Ne becsüld alá ennek a technikának az erejét, mert nagyban hozzáfog járulni a sikeredhez

Kulcsszókutatás

kulcsszókutatás

A kulcsszókutatás a keresőoptimalizálás alapja. Laikusként furcsának tűnhet ez a kifejezés, vizsgáljuk is meg gyorsan mi is a mögötte álló tevékenység.

A keresőoptimalizálás legelső gyakorlati része a kulcsszókutatás. A feladatunk egy adott témában releváns ( a tárgyhoz tartozó) minél több kulcsszó megtalálása, melyekből listát készítünk és témakörök szerint szétválogatva csoportosítjuk azokat.

A csoportosított kulcsszavak segítségével hamar kirajzolódik számunkra az a stratégia, mellyel a honlapunkat megtervezhetjük, majd felépíthetjük.

Mi a kulcsszókutatási tevékenység célja?

Pontos képet szeretnénk kapni a kulcsszókutatás tevékenység során arról, hogy a témánkban milyen kulcsszavakra keresnek a látogatók.

Ennek a tudásnak a birtokában már a weboldalunkra olyan tartalmakat készíthetünk, mely tartalmazza a látogatók által keresett kifejezéseket -kulcsszavakat. Ezek segítségével már jelentős sikereket érhetünk el a google keresőben.

Seo szakemberként például mielőtt véleményt mondanánk bármilyen mélységben egy weboldalról, azt meg kell előzze valamilyen szintű kulcsszókutatásnak.

Milyen hibákba futhatunk bele a kulcsszókutatás kapcsán?

Vállalkozóként gyakran bele szerelmesedünk vállalkozói ötletünkbe, természetesnek gondoljuk, hogy mások is csodásnak vélik. Nem kérjük ki senki véleményét, sőt rosszul viseljük a kéretlen építőkritikákat.

A kulcsszókutatás kijózanító lehet számunkra. Megtudhatjuk általa, mint egy jó piackutatásból – hogy vállalkozói ötletünk nagy biztonsággal életképes-e vagy kudarcra van ítélve.

A hagyományos piakutatás azonban rendkívül idő és pénz igényes – a kulcsszókutatás ezzel szemben kis rutint és józan észt igényel.

Szakkifejezések mint kulcsszavak nem feltétlenül állják meg helyüket. Ezeket is ellenőrizzük a kulcsszókutatás során, mert gyakran láthatjuk – hogy a felhasználók egész más kifejezésekkel keresnek témánkra.

A kulcsszókutatás tehát megvédhet bennünket saját szakmai hiúságunktól és tévedéseinktől is!

Kulcsszókutatás lépésről lépésre

  1. lépés : Vedd számba, írd össze a tevékenységeddel kapcsolatos kifejezéseket – ötleteket.
  2. lépés: Ellenőrizd le az összes ötletedet. Az ellenőrzéshez elsősorban google adwords kulcsszótervező használatát javaslom, melyet ingyenes érhetsz el . További teendő, a keresőbe beírni a kulcsszavakat és a találati listában szereplő weboldalak tartalmának ellenőrzése fogja megmutatni számunkra – hogy a kulcsszó releváns e ténylegesen a számunkra.
  3. lépés: Támadja a hátsó bejáraton – long tail kulcsszavak megtalálása: Az adwords kulcsszótervező kulcsszó ajánlásainak ellenőrzése a feladatunk. Kis keresésű, de releváns kulcsszavak ezek, melyekre kicsi a verseny. Egy ilyen kulcsszóra optimalizált tartalommal sokkal nagyobb eséllyel kerülünk a találati lista élére. Ennek sikere hozza meg majd számunkra a nagyobb keresésű kulcsszavakkal kapcsolatos sikeres megjelenést.
  4. lépés: Folyamatos ellenőrzés: A kulcsszavakra készített tartalom szereplését ellenőrizd rendszeresen a search console – ban a google analytics -ben, majd a jól szereplő kulcsszavakhoz keress hasonlókat és gyárts hasonló tartalmakat. Ezek a folyamtok tartós sikert hoznak számodra.
  5. lépés: A kulcsszókutatást végezd el rendszeresen,minimum 3-6 havonta. Így a piac változásait folyamatosan szemmel tartva stabilizálhatod vezető szereped a google találati listában.

A kulcsszókutatás valójában egy játék, amit visszafelé kell játszani.

Képzeld el, hogy rengeteg érdeklődő szeretne rád találni az interneten. A cégedre, a termékedre vagy szolgáltatásodra nagyon nagy szükségük van az embereknekCsupán elfelejtették a Nevedet és az Elérhetőségedet.

A helyükben, te hogyan találnád meg magad? Mik a profiloddal kapcsolatos kifejezések amelyeken elindulhat a nyomozás? Majd, ha rábukkantunk néhányra, merre szűkítsük a keresést?

Amennyiben szeretnél kulcsszókutatást a tevékenységeddel kapcsolatban :

 

Demeter Miklós Seo Szakember

Üdvözöllek! Demeter Miklós Seo szakember vagyok.

A hazai piacon dolgozom keresőoptimalizálási szakemberként. 1991 óta vagyok vállalkozó, a legkülönfélébb területeken. Üzemeltettem lőteret, vagyonvédelmi vállalkozást – voltam pénzügyi tanácsadó, mlm hálózatépítő, relax nyelviskola tulajdonos és sok minden más.

2018 – óta foglalkozom seo-val, azaz keresőoptimalizálással.

Miért lettem Seo Szakember?

  • Digitális nomádok életvitele vonzott. Mit is jelen ez? Egy laptop, egy mobiltelefon és internet segítségével bárhonnan tudok dolgozni – így sokkal több időt tölthetek a szeretteimmel és utazhatok bármerre a világban. A munkám nem helyhez kötött ezáltal.
  • Saját bőrömön tapasztaltam meg, hogy milyen marketing tudás és szakember segítsége nélkül bukdácsolni a piacon majd teljesen elvérezni. Ezért érdekelt, a HOGYAN LEHET VALAMI JÓL CSINÁLNI! Ezalatt azt értem, hogy – hogy lehetsz jó szakember, lehet kíváló a terméked vagy szolgáltatásod – ha nem tudod, hogyan találjon rád a piacod – valamint ez a folyamat, hogyan legyen kiszámítható, tervezhető?

Seo Szakemberként Mit tehetek érted?

  • Összefoglalva új érdeklődőket szállítok a google keresőből a weboldaladra, nem elhanyagolható, hogy mindezt hirdetési költségek nélkül!
  • seo elemzést készítek a weboldaladról
  • Seo tanácsadás, személyes vagy online konzultáció
  • egyszeri vagy havi rendszeres seo –keresőoptimalizálási szolgáltatást nyújtok
  • seo szövegírási, tartalomfejlesztési szolgáltatás
  • Kulcsszó keresés (” kulcsszókutatás “)
  • új wordpress weboldal felépítése seo stratégia szerint, akár divi sablonnal.
  • Kívülállóként objektív vélemény mondok a vállalkozásodról / vállalkozói ötletedről – vagyis hideget meleget egyaránt megkapod garantáltan.

Pontosan nem érted,hogy mi az a seo vagy keresőoptimalizálás? És nem is érdekel?

  • de azt érted,hogy sok sok érdeklődő jön a weboldaladra?
  • és azt is érted, hogy ez bevételnövekedést jelent számodra ?
  • és azt is, ha jó vagy a szakmádban és a weboldalad jól tud értékesítési folyamatokat automatizálni akkor ez megsokszorozhatja az eddigi bevételeidet?

Akkor csak egy elhatározás szükséges, hogy megéled-e ezt a változást?

A kulcsszó jelentése és használata

A kulcsszó jelentése és használata

A kulcsszó jelentése :

A kulcsszó egy adott tartalom esszenciája, kivonata. Segítségével rámutathatunk a tartalom lényegi mondanivalójára. Állhat egy, de akár több szóból is! Felhasználhatósága mindig attól függ, hogy milyen nézőpontból közelítünk a tartalom felé melyre mutat. 

A kulcsszó használata felhasználóként:

Felhasználóként kétféle módon szoktuk használni a kulcsszavakat.

  1. Kereső szóként : az internet böngésző ablakába beírva használhatjuk arra, hogy általunk keresett kifejezéssel tartalmakat (szöveg, kép, videó, stb) találjunk a világhálón.
  2. Kulcsszóként : amikor tartalmakat hozunk létre és publikáljuk azt az interneten, azzal a céllal, hogy a felhasználók nagyobb számban találjanak az általunk közzétett információkra. Ez esetben a kulcsszót / kulcsszavakat a tartalom részévé tesszük különböző helyeken például a szövegben.

A kulcsszó a google keresőben:

Többféle internetes keresőprogram létezik, azonban a google piaci részesedése napjainkban a 90%-ot is meghaladja. Nem véletlen ez a szám, hiszen a google fő üzenete az, hogy ő az embereket követi.

Az emberek, vagyis a felhasználók pedig aktuális vágyaik kielégítésére vagy pedig problémáik megoldására keresnek lehetőleg azonnali megoldásokat az interneten.

A google egy keresőrobot, mely algoritmusa pontosan erre a célra lett kifejlesztve. Egyik legfontosabb alapköve ennek a gépezetnek a kulcsszó, amely rámutat a tartalom esszenciájára.

A google már emberi elmével lassan felfoghatatlan méretű adatbázissal rendelkezik a felhasználók által valaha is keresett kulcsszavakról és a tartalmakról, melyekre azok mutatnak.

A kulcsszavakon kívül más összetevők is befolyásolják a google algoritmus sikeres működését, melyek egy része nyilvános – másik részét a google megtartja magának – nyilván, hogy jól megérdemelt piaci előnyét fenntarthassa a továbbiakban is.

A kulcsszó a keresőoptimalizálásban:

A keresőoptimalizálás egy mai modern szakma, mely azzal foglalkozik – hogy a laikus tartalom készítőket (vállalkozók, bloggerek, vloggerek, stb. ) segítse abban, hogy elsősorban a felhasználók igényeihez igazítsa az általuk készített tartalmakat.

Ennek a munkának egyik eleme a kulcsszavak elhelyezése a tartalom különböző elemiben például a title, meta leírás stb… google algoritmus sajátosságainak figyelembevételével.

A kulcsszó egy stratégiai eszköz. Egy weboldal indulásakor felmérhetjük segítségével a piacot, a konkurenseinket, leendő vásárlóink szóhasználatát – konkrét érdeklődési körét. Ennek a munkafolyamatnak a neve a kulcsszókutatás.

A kulcsszó típusai a seo-ban:

A search engine optimization, rövidítve seo – magyarul – keresőoptimalizálás. A seo -ban az alábbi kulcsszavakkal találkozhatunk:

  • Főoldali kulcsszavak
  • Gyűjtő kulcsszavak
  • Termék kulcsszavak
  • Blog bejegyzés kulcsszavak

Mi a jelentősége az ilyen fajta kategorizálásnak?

A felhasználó által keresett tartalom gyorsabb megtalálása. Például, ha egy terméket keres a felhasználó, akkor adott termék ajánlatokra kíváncsi és nem akar blog bejegyzést olvasni a termék részletes történet ismertető oldalon.

A kulcsszó a google adwords – ben:

A google adwords a google azon hirdetési felülete, melyen beállíthatjuk, hogy mely kulcsszavakra történő felhasználói keresés során jelenjen meg egy találati listában a mi általunk közölt tartalom. A adwords még kulcsszavakat is ajánl számunkra a tartalmunkhoz.

A kulcsszó a közösségi médiában:

A közösségi média oldalain, mint például a facebook, a twitter, az instagram megjelenő tartalmakban ugyanúgy, mint a weboldalban használunk kulcsszavakat – szintén a keresési folyamat támogatása érdekében.

A kulcsszó a keresési statisztikában:

A google search console, régi nevén webmester eszközök egy olyan eszköz a seo szakember szemében – mint pilótának a repülőgép műszerfala. Itt található többek között a keresési statisztikák menüpont – melyben megtekintheted, hogy milyen kulcsszavakra jelenített meg a google kereső. Láthatod azt is, hogy hányan kattintottak a weboldaladra – ott melyik aloldalra és ezt is megtudhatod, hogy hányadik helyen hozott a találati listában.

Kinek is kell a keresőoptimalizálás?

Van egy weboldalad és szeretnél jobb helyezést elérni a google találati listájában, hogy ezáltal több bevételre tegyél szert ?

  • ezért ingyenes és jól használható információkra van szükséged a keresőoptimalizálásról?

  • Hallottad, hogy keresőoptimalizálás segítségével sokszorosára növelheted vállalkozásod bevételét, de igazából nincs időd – energiád a keresőoptimalizálással foglalkozni, ezért megbíznál vele egy profi SEO szakembert – aki segít abban is , hogy az általa elvégzett feladatokra ráláss?

  • Szeretnéd megtanulni ezt a szakmát és profi , jól összeszedett tananyagot keresel, aminek elsajátításához, hajlandó vagy időt és pénzt áldozni? Olyan életet szeretnél élni, amely nem függ a hagyományos szakmák megkötéseivel ? Szeretnél zömében otthonról dolgozni, vagy bárhonnan – ahol egy laptop és internet kapcsolat rendelkezésedre áll, Szeretnél európai szintű és abban is kimagasló jövedelmet ? Iratkozz fel hírlevelünkre, ha szeretnél értesítéseket kapni az induló képzésekről ! (link)

Első feladatod tisztázni a fejedben a következő dolgokat: A keresőoptimalizálást sokan szentgrálnak hiszik , vannak akik pedig egész mást gondolnak róla – mint ami valójában!

A keresőoptimalizálás mindenkinek hoz látogatókat, ezáltal bevételt ?

Sajnos ez nem ilyen egyértelmű! A számodra ez akkor lesz igaz, amennyiben az általad nyújtott termékre vagy szolgáltatásra valóban szüksége van az embereknek. Honnan fogod ezt megtudni? Amennyiben nem kezdő vállalkozó vagy, és folyamatosan folyik az értékesítés eredményesen a cégednél (és persze nincsenek jelentős mértékű reklamációk) akkor a keresőoptimalizálás egy valóban jó eszköz lehet számodra, hogy növeld a weboldalad látogatottságát – és ezáltal a bevételed nagyságrendekkel növekedjen.

Amennyiben kezdő vállalkozó vagy és mos indítanál új terméket vagy szolgáltatást, muszáj piakutatást végezned, ha nem akarsz nagyot bukni mind ráfordított időben és pénzben.(Kivételt képez például az innovációs terület, azonban itt is kellő tőkére van szükség a köztudatba való bevezetésre !!!)

Sokan még nem kezdő vállalkozóként és elkövetik azt a hibát, hogy egy termék vagy szolgáltatás köré építik a vállalkozásukat és a piaci változásokat nem figyelik. Csak újabb és újabb értékesítési csatornák kipróbálásával kísérleteznek. Hogyan deríthetem ki, hogy az én termékem , szolgáltatásom piacképes e?

A SEO eszköztárának alap eszköze a kulcsszókutatás. (link beszúrása )Ennek az eszköznek a segítségével és kis gyakorlattal kezdőként te is meggyőződhetsz róla, csak egy googe fiókra van szükséged és máris alapszinten a google kulcsszótervező kis program segítségével láthatod, hogy leendő vevőid keresik e az általad kínáltakat.

Ha profira bíznád ezt a munkát akkor is jó helyen vagy a SeoProfesszor.Hu oldal tulajdonosaként Szilágyi Balázs Honlapra Fel akadémiáján tanult profi SEO, keresőoptimalizálási szakember vagyok, jelenleg párommal dolgozom, de kb 30 már végzett és még tanuló munkatárssal megosztjuk egymással szakmai tapasztalataikat így ezen a piacon páratlan piaci előnyhöz juthatsz általunk.

FIGYELEM : szükséges az érzelmi kötődésedet a vállalkozásod, terméked, szolgáltatásod iránt félretenni a SEO kulcsszótervező használatakor – és nem ezen a szemüvegen keresztül nézni a látottakat, ugyanis ez zsákutcába vihet bennünket. Vagyis ez a legnehezebb feladatok egyike, azért mert nem biztos, hogy szembe tudsz nézni azzal a ténnyel, hogy az embereknek nincs szüksége az általad kínáltakra vagy csak kis számban keresik azt – melyre nem érdemes egy vállalkozást fenntartani! SEO szakemberként is nagy felelősséggel jár ennek a ténynek a feltárása és megvitatása a megrendelővel.

Mi lesz az eredménye, ha a keresőoptimalizálást tovább folytatod egy kulcsszótervezővel végzett vizsgálatban nem piacképesnek ítélt termék vagy szolgáltatás esetén ?

A válasz nagyon egyszerű: Lehet bulváros marketing szövegekkel látogatók sokaságát vonzania weboldalra, de a konverzió elhanyagolható marad – vagyis tényleges vásárlás, feliratkozás,kedvelés nagy száma elmarad.

Jelentős tévedés még, hogy összekeverik a keresőoptimalizálást a google adwords fizetett hirdetéseivel. A hirdetések kezelése, menedzselése nem keresőoptimalizálás! A google adwords hirdetései ugyan a találati lista elején jelennek meg (megjelentetve, hogy hirdetésről van szó) kantintásokért fizetendő nem kevés pénzért, de tudnunk kell – hogy a a hirdetések alatt található úgynevezett organikus találatokra a kattintási arány jelentősen nagyobb, 80-85 % is eléri vagy meghaladja. Amikor gyorsan akarunk vevőket szerezni és van rá jelenős marketing költségünk is akkor lehet az adwords egy gyors megoldás, de hosszútávú stabil bevétel keresőoptimalizálással lassabb folyamataival érhetünk csak el.

Az alábbi és a seomesterek.hu oldalon havi, heti rendszerességgel adunk tippeket, tanácsokat seo eszközök és folyamatok alkalmazásával kapcsolatban, melyek teljesen ingyen érhetők el oldalunkon. Szeretnénk ezzel hozzájárulni a kezdeti sikereidhez ezért osztjuk meg veled időről időre a keresőoptimalizálással kapcsolatos legújabb trendeket. Az is célunk, hogy legyen fogalmad ennek a munkának a folyamatairól – amennyiben partnerként választasz SEO szakemberként – tudd, hogy milyen volumenű és mennyire összetett folyamatokat adsz profi kézbe.

Kitűzés a Pinteresten