A honlap témája az egyik legfontosabb stratégiai kérdés!
A látogató azonnal elhagyja a weboldalad, ha nem egyértelmű számára az oldal tartalma és elbizonytalanodik, hogy jó helyen van e.
Mikor bizonytalanodik el a látogató, hogy jó helyre érkezett ?
Vállalkozóként sokszor a több lábon állást választjuk, hogy ezzel is stabilabbnak érezzük helyzetünket és az üzleti kilengések ne sodorjanak a csőd szélére bennünket.
Ez rendben is van üzletileg, de ez az online megjelenés halála!
Amikor egy pitypalattykft.hu domain név mögé felépített weboldalba belezsúfoljuk például fő tevékenységként az ingatlan forgalmazást – mellette az asszony virágboltját és a gyerek weboldal fejlesztését is egy füst alatt.
Szerinted, amikor a látogató weboldalt szeretne készíttetni és a főoldalra érkezve eladó , kiadó ingatlanokat talál – akkor mit fog tenni ? Persze azonnal visszatér a keresőbe és a következőre kattint a találati listában – és már el is veszett a számodra!
Mi a baj azzal, ha a látogató vissza kattint a keresőbe?
Sokszor el fogom még mondani valószínűleg, hogy a google az embereket követi.
Vagyis, amikor a látogató pár másodpercen belül visszatér a találati listába a weboldaladról – és ez egy tendenciává válik – akkor a google ezt érzékeli és ami rosszabb, nem jó irányban értékeli.
Világos számára, hogy a weboldalad nem a keresett témához kapcsolódó tartalmat mutat a látogató számára – így akármilyen jó a szolgáltatásod, az áraid, a terméked stb … a google azzal fog jutalmazni, hogy a találati listában hátrasorol vagy meg sem jelenít.
Mi akkor a megoldás? Milyen legyen a honlap témája?
Legfontosabb ilyen esetben szétválasztani a tevékenységeket amennyire csak lehet.
Maximum az a honlap téma mehet egy domain név alatt futó weboldalra, mely téma releváns a másikkal, azaz témába vágó – de ez sem mindig igaz!
Legjobb megoldás a külön – külön weboldal létrehozása ezeknek a témáknak. Leszűkítve a tevékenység vagy szolgáltatás körét, amennyire csak lehet.
Mai világunkban nem szabad egy weboldallal versenybe szállni. Sokan egy témára is több weboldalt használnak, mer keresőoptimalizálás szempontjából sok előnnyel járhat.
Az így, téma szerint szétválasztott honlapok aztán linkekkel hivatkozhatnak egymásra – mellyel összekapcsolhatóak és ezek is erősítik seo szempontból egymást. Amennyiben együtt maradnak, akkor viszont az rendkívül romboló a találati és megjelenési statisztikákra nézve.
A honlap témája tehát legyen egyértelmű!
A fentiekben említett példa esetében tehát válasszunk először is egy témába vágó domain nevet. ( Ez fontos, előnnyel jár, de megoldható nélküle a régi domain néven is a további munka) például : ingatlanbazar.hu
A weboldal betöltésekor megjelenő képernyő részen fontos, hogy egyértelműen látszódjon, hogy itt eladó – ingatlanok elérhetőek – vagyis mi a honlap témája!
Ilyen tevékenység esetében a releváns szolgáltatás, ami megjelenhet a honlapon például a kiadó ingatlan lehet, de már az ingatlan generál kivitelezés vagy egy ingatlan takarítás nem a honlap témájához tartozó tartalom lenne – ezek nem ajánlottak!