A konkurens piaci szereplő ugyanazt vagy hasonló terméket – szolgáltatást kínálja. A piacotok és vevőkörötök egy és ugyanaz, ezért a konkurencia elemzés melegen ajánlott, ha a közös piacon szeretnéd megtalálni a helyed.

Jó lenne tudni a versenytársad – konkurensed pontosan mit kínál és mindezt hogyan teszi.

Azt is fontos kideríteni, hogy milyen eredménnyel teszi azt amit tesz és a vevői elégedettek e? Milyen véleménnyel vannak róla?

Mikor érdemes konkurencia elemzést végezni?

  1. Vállalkozás indításakor
  2. Új termék, szolgáltatás a piacra dobásakor
  3. Meglévő vállalkozásban új stratégia bevezetésekor
  4. Jelentős látogató és forgalom csökkenés esetén – mely fennáll már 2-3 hónapja. 

Miket érdemes megvizsálni a konkurencia elemzés során?

  1. A konkurens piaci lehetőségeit
  2. Piaci részesedésüket
  3. Cég struktúra, törzstőke, éves nyereség
  4. Cég erősségei – gyengeségei
  5. Miben veszélyes ránk nézve a tevékenysége?
  6. Milyen értékesítési stratégiát, folyamatokat (sales fannel) alkalmaz? 

Funnel Hacking  a konkurencia elemzés során?

A funnel hacking magyarul tölcsér hackelést jelent. A piacodon lévő cégek ügyfélszerző és értékesítési stratégiáit térképezed fel a tevékenység során.

A funnel hacking során feltérképezett dolgokat ki kell elemezned és ami láthatóan jól működik – azt felhasználod a saját vállalkozásod folyamataiba integrálva, a jobb eredmény elérés céljából.

Nem másolásról van szó, ezt nem ajánlom!

Csupán arról van szó, hogy működő folyamatokat tanulmányozva alakítod ki a te saját folyamataidat a marketing területén.

Miért van erre szükség? 

Így nem kell feltalálnod a “spanyol viaszt”.

Csak megvizsgálod a konkurensed folyamatait és stratégiáit és beintegrálva a jól működőkhöz hasonlókat alkalmazol.

A látogató – vásárló is megszokott az üzleti területeden bizonyos folyamatokat és, ha ezekbe beleillik a tiéd, akkor nem lesz nagy dillemmában amikor döntési helyzetbe hozod – hiszen már ismeri, megszokta ezeket.

Mi a legnagyobb hiba kezdő vállalkozásoknál? 

Az új ötlet alkalmazása!

Mind a vállalkozás tárgya, mind az ügyfélszerzési stratégia területén.

Ennek gyors kudarc szokott lenni a  végeredménye általában.

Az időzítéssel van a baj. Ilyen “kísérletezést” olyan esetekben tegyél csak meg, ha már vannak jól működőpénzt termelő folyamataid és van tőke tartalékod, hogy túléld azt az időszakot – míg a köztudatba bevezeted ezeket és megszokottá vállnak.

Mi az előnye a konkurencia elemzésnek és a funnel hackingnek a számomra?

Összefoglalva rengeteg időt és pénzt takarít meg a számunkra

Vállalkozásod indulása turbó fokozatban fog elindulni

Meglévő vállalkozásod rohamléptékben fog irányt váltani és növekedésnek indulni. 

Online Marketing kivitelezőként veled együttműködve rakhatjuk össze a te gyújtórakétádat  is, hogy biztos alapokra téve céged marketing folyamatait – garantált legyen a hosszan tartó biztos siker.

Keith Johnston képe a Pixabay -en.