A konkurens piaci szereplő ugyanazt vagy hasonló terméket – szolgáltatást kínálja. A piacotok és vevőkörötök egy és ugyanaz, ezért a konkurencia elemzés melegen ajánlott, ha a közös piacon szeretnéd megtalálni a helyed.
Jó lenne tudni a versenytársad – konkurensed pontosan mit kínál és mindezt hogyan teszi.
Azt is fontos kideríteni, hogy milyen eredménnyel teszi azt amit tesz és a vevői elégedettek e? Milyen véleménnyel vannak róla?
Mikor érdemes konkurencia elemzést végezni?
- Vállalkozás indításakor
- Új termék, szolgáltatás a piacra dobásakor
- Meglévő vállalkozásban új stratégia bevezetésekor
- Jelentős látogató és forgalom csökkenés esetén – mely fennáll már 2-3 hónapja.
Miket érdemes megvizsgálni a konkurencia elemzés során?
- A konkurens piaci lehetőségeit
- Piaci részesedésüket
- Cég struktúra, törzstőke, éves nyereség
- Cég erősségei – gyengeségei
- Miben veszélyes ránk nézve a tevékenysége?
- Milyen értékesítési stratégiát, folyamatokat (sales fannel) alkalmaz?
Funnel Hacking a konkurencia elemzés során?
A funnel hacking magyarul tölcsér hackelést jelent. A piacodon lévő cégek ügyfélszerző és értékesítési stratégiáit térképezed fel a tevékenység során.
A funnel hacking során feltérképezett dolgokat ki kell elemezned és ami láthatóan jól működik – azt felhasználod a saját vállalkozásod folyamataiba integrálva, a jobb eredmény elérés céljából.
Nem másolásról van szó, ezt nem ajánlom!
Csupán arról van szó, hogy működő folyamatokat tanulmányozva alakítod ki a te saját folyamataidat a marketing területén.
Miért van erre szükség?
Így nem kell feltalálnod a „spanyol viaszt”.
Csak megvizsgálod a konkurensed folyamatait és stratégiáit és beintegrálva a jól működőkhöz hasonlókat alkalmazol.
A látogató – vásárló is megszokott az üzleti területeden bizonyos folyamatokat és, ha ezekbe beleillik a tiéd, akkor nem lesz nagy dilemmában amikor döntési helyzetbe hozod – hiszen már ismeri, megszokta ezeket.
Mi a legnagyobb hiba kezdő vállalkozásoknál?
Az új ötlet alkalmazása!
Mind a vállalkozás tárgya, mind az ügyfélszerzési stratégia területén.
Ennek gyors kudarc szokott lenni a végeredménye általában.
Az időzítéssel van a baj. Ilyen „kísérletezést” olyan esetekben tegyél csak meg, ha már vannak jól működő – pénzt termelő folyamataid és van tőke tartalékod, hogy túléld azt az időszakot – míg a köztudatba bevezeted ezeket és megszokottá vállnak.
Mi az előnye a konkurencia elemzésnek és a funnel hackingnek a számomra?
Összefoglalva rengeteg időt és pénzt takarít meg a számunkra.
Vállalkozásod indulása turbó fokozatban fog elindulni.
Meglévő vállalkozásod rohamléptékben fog irányt váltani és növekedésnek indulni.
Online Marketing kivitelezőként veled együttműködve rakhatjuk össze a te gyújtórakétádat is, hogy biztos alapokra téve céged marketing folyamatait – garantált legyen a hosszan tartó biztos siker.