A Pinterest használata

A-pinterest-hasznalata

Mi a pinterest és miért javaslom a használatát?

A pinterest használata kulcsfontosságú lehet a számodra is, ha szeretnél kis energia befektetéssel stabil látogató mennyiséget – passzívan – vonzani a weboldaladra, és mindezt ingyen.

A pinterest egy képmegosztó közösségi média felület, olyan minta a facebook, youtube, instagram, stb.

A pinterest azonban speciálisan csak képek megosztására használható (elvileg videók megosztására is alkalmas,  de nem használják)

Két angol kifejezésből létrehozott mozaikszó:

  • pin = kitűz (pl:képek) és az
  • interest = érdeklődés

Hírfolyam helyett képfolyamot kapunk a  pinterest használata során – azonban óriási előny a többi közösségi portállal szemben, hogy – nem kell ismerősöd legyen , hogy lásd mások képeit a képfolyamban!

A „vegyes képfolyam” mellett a  másik nézeta saját profilodban van, itt táblákat hozhatsz létre melyre:

  • feltölthetsz saját képet
  • feltölthetsz képet weboldal link segítségével (ez a legnagyobb értéke, hiszen látogatókat generálhatsz általa a weboldaladra)
  • elmentheted bárkinek a képét, bármelyik tábládba

Kik és hogyan használják a pinterest-et?

Bár még nem ismerik elegen a pinterestet és a benne szunnyadó keresőoptimalizálási potenciált de szerencsére van elég Magyar felhasználó – és megdöbbentő, de zömében nők használják.

Tévhit, hogy szép képek – fotók kellenek a pinterestre. Valójában nem ettől zseniális a használata  !!!!

Azért menti el a képet a felhasználó, hogy legközelebb rátaláljon a képpel kapcsolatos tartalomra, amely érdekes a számára.

Gyakorlatilag képes könyvjelzőnek használják, melyeket saját fiókjukban egyedi szempontjaik szerint rendezhetnek – kategorizálhatnak – táblákba.

Tehát a fotóknak, képeknek egyáltalán nem kell szépnek lenniük, azonban nagyon fontos, hogy beszédes legyen.  Egyfajta memória fogasként működjön, és ösztönözzön a kattintásra!

Hogy kell csinálni, hogy minél többen kattintsanak?

A google – hoz hasonlóan a nem nyilvános a pinterest algoritmus működése sem.   Csak a működő dolgok tapasztalata, amire támaszkodhatunk.

Mik azok a módszerek, melyekkel a pinteres kitesz egy képet a látogató elé?

  • elég megfelelő tartalom feltöltése – ezzel kint vagy az idővonalon – képfolyamban.
  • a keresőbe beírt kifejezésekre is felkínál képeket a pinterest.
  • ha jó vagy a keresőben, akkor megjeleníti a pineded a képfolyamban.

Ingyenesen hozhatsz létre fiókot – csak arra kell figyelned, hogy üzleti fiókkal máshogyan kell regisztrálni, mint magánnal – a regisztrációs ablak alján találod az üzleti fiók gombot.

Arra figyelj itt is, hogy weboldalanként külön – külön fiókod legyen, ha minden statisztikát látni szeretnél és a relevancia miatt sem jó, ha keversz különböző témákat.

Összekapcsolható a pinterest fiók a weblapoddal, egy követő kód, a forráskódba való beillesztésével. Amennyiben wordpress tartalomkezelő rendszert használsz úgy ezt fejlesztő nélkül te magad is megteheted pár kattintással.

A pinterest használatának nagy előnye még, hogy bárkinek a profilját is látogatod meg – láthatod, a havi pin megtekintések számadatit, melyből te is láthatod, hogy milyen témájú képeket kedvelnek a felhasználók.

Egy kezdő pár hete fiók, ha tartalommal megtöltöd több tízezres megtekintést is elérhet, függetlenül a követők számától!

Összefoglalva: Használj képeket, és használd ki te is a pinterest keresőoptimalizálási lehetőségeit!

Kitűzés a Pinteresten