A kulcsszókutatás a keresőoptimalizálás alapja. Laikusként furcsának tűnhet ez a kifejezés, vizsgáljuk is meg gyorsan mi is a mögötte álló tevékenység.
A keresőoptimalizálás legelső gyakorlati része a kulcsszókutatás. A feladatunk egy adott témában releváns ( a tárgyhoz tartozó) minél több kulcsszó megtalálása, melyekből listát készítünk és témakörök szerint szétválogatva csoportosítjuk azokat.
A csoportosított kulcsszavak segítségével hamar kirajzolódik számunkra az a stratégia, mellyel a honlapunkat megtervezhetjük, majd felépíthetjük.
Mi a kulcsszókutatási tevékenység célja?
Pontos képet szeretnénk kapni a kulcsszókutatás tevékenység során arról, hogy a témánkban milyen kulcsszavakra keresnek a látogatók.
Ennek a tudásnak a birtokában már a weboldalunkra olyan tartalmakat készíthetünk, mely tartalmazza a látogatók által keresett kifejezéseket -kulcsszavakat. Ezek segítségével már jelentős sikereket érhetünk el a google keresőben.
Seo szakemberként például mielőtt véleményt mondanánk bármilyen mélységben egy weboldalról, azt meg kell előzze valamilyen szintű kulcsszókutatásnak.
Milyen hibákba futhatunk bele a kulcsszókutatás kapcsán?
Vállalkozóként gyakran bele szerelmesedünk vállalkozói ötletünkbe, természetesnek gondoljuk, hogy mások is csodásnak vélik. Nem kérjük ki senki véleményét, sőt rosszul viseljük a kéretlen építőkritikákat.
A kulcsszókutatás kijózanító lehet számunkra. Megtudhatjuk általa, mint egy jó piackutatásból – hogy vállalkozói ötletünk nagy biztonsággal életképes-e vagy kudarcra van ítélve.
A hagyományos piakutatás azonban rendkívül idő és pénz igényes – a kulcsszókutatás ezzel szemben kis rutint és józan észt igényel.
Szakkifejezések mint kulcsszavak nem feltétlenül állják meg helyüket. Ezeket is ellenőrizzük a kulcsszókutatás során, mert gyakran láthatjuk – hogy a felhasználók egész más kifejezésekkel keresnek témánkra.
A kulcsszókutatás tehát megvédhet bennünket saját szakmai hiúságunktól és tévedéseinktől is!
Kulcsszókutatás lépésről lépésre
- lépés : Vedd számba, írd össze a tevékenységeddel kapcsolatos kifejezéseket – ötleteket.
- lépés: Ellenőrizd le az összes ötletedet. Az ellenőrzéshez elsősorban google adwords kulcsszótervező használatát javaslom, melyet ingyenes érhetsz el . További teendő, a keresőbe beírni a kulcsszavakat és a találati listában szereplő weboldalak tartalmának ellenőrzése fogja megmutatni számunkra – hogy a kulcsszó releváns e ténylegesen a számunkra.
- lépés: Támadja a hátsó bejáraton – long tail kulcsszavak megtalálása: Az adwords kulcsszótervező kulcsszó ajánlásainak ellenőrzése a feladatunk. Kis keresésű, de releváns kulcsszavak ezek, melyekre kicsi a verseny. Egy ilyen kulcsszóra optimalizált tartalommal sokkal nagyobb eséllyel kerülünk a találati lista élére. Ennek sikere hozza meg majd számunkra a nagyobb keresésű kulcsszavakkal kapcsolatos sikeres megjelenést.
- lépés: Folyamatos ellenőrzés: A kulcsszavakra készített tartalom szereplését ellenőrizd rendszeresen a search console – ban a google analytics -ben, majd a jól szereplő kulcsszavakhoz keress hasonlókat és gyárts hasonló tartalmakat. Ezek a folyamtok tartós sikert hoznak számodra.
- lépés: A kulcsszókutatást végezd el rendszeresen,minimum 3-6 havonta. Így a piac változásait folyamatosan szemmel tartva stabilizálhatod vezető szereped a google találati listában.
A kulcsszókutatás valójában egy játék, amit visszafelé kell játszani.
Képzeld el, hogy rengeteg érdeklődő szeretne rád találni az interneten. A cégedre, a termékedre vagy szolgáltatásodra nagyon nagy szükségük van az embereknek – Csupán elfelejtették a Nevedet és az Elérhetőségedet.
A helyükben, te hogyan találnád meg magad? Mik a profiloddal kapcsolatos kifejezések amelyeken elindulhat a nyomozás? Majd, ha rábukkantunk néhányra, merre szűkítsük a keresést?
Amennyiben szeretnél kulcsszókutatást a tevékenységeddel kapcsolatban :